Egy olcsó Dacia uralja Európát

Az idei évben eddig a Dacia Sanderóból adták el a legtöbbet az öreg kontinensen.

  • HVG HVG
Egy olcsó Dacia uralja Európát

Az idei esztendő első felében a Dacia Sandero uralta az új személyautók európai piacát.

A Magyarországon 65 lóerős motorral, 6 millió forintos áron nyitó román modellből 128 842 példányt adtak el hat hónap alatt, ami éves szinten 11 százalékos csökkenést jelent.

Dacia Sandero
Dacia

A második helyen lévő, hazánkban 7,2 millió forinttól, 90 lóerővel induló Renault Clióból ugyanezen időszakban 7 százalékkal több, 122 489 darab fogyott.

Renault Clio
Renault

A képzeletbeli bronzérem a Peugeot 208-nak jár. Az itthon 8 millió forintos alapáron 100 lóerőt kínáló kisautóból 109 146 példányt adtak el az első félévben, két százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor.

Peugeot e-208
Peugeot

A negyedik, ötödik és hatodik helyen Volkswagenek sorakoznak, a T-Roc, a Golf és a Tiguan, majd pedig a Dacia Duster, a Peugeot 2008, a Citroën C3, illetve a Toyota Yaris Cross következik a 10-es toplistán.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen
Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

1944 őszére a japán legfelsőbb vezetésben is mindenki tudta, hogy a háború erősen vesztésre áll. A hadi helyzeten egy első látásra példátlannak tűnő új taktikával igyekeztek fordítani: fiatal, gyakran az iskolapadból éppen csak kiesett, brutális módszerekkel kiképzett pilóták ezreit küldték a biztos halálba. A japán kapituláció és az utolsó öngyilkos küldetés nyolcvanadik évfordulóján a kamikaze hadviselés történetét idézzük fel.