55 Airbust vesz a magyar származású üzletember cége
A Steven F. Udvar-Házy vezette Air Lease Corporation 25 darab, újgenerációs A330-900neót és harminc darab nagyobb hatótávolságú A321LR-t vesz az európai gyártótól. Az üzlet értékét nem közölték.
A Steven F. Udvar-Házy vezette Air Lease Corporation 25 darab, újgenerációs A330-900neót és harminc darab nagyobb hatótávolságú A321LR-t vesz az európai gyártótól. Az üzlet értékét nem közölték.
A világ első teljesen kompozit anyagokból épített helikopterét mutatta be az Airbus.
Teljes flottáját lecserélheti a Tarom román nemzeti légitársaság: a mostani vegyes flotta megszűnik, és csak Airbusokat üzemeltetnek majd.
A Michelin NZG radiáltechnológiás abroncsa kísérte az új Airbus A350-900 első útját – jelentette be a francia vállalat repülőabroncs részlege, a Michelin Aircraft Tire. Könnyebbek, tovább bírják és terhelhetőbbek.
Az Airbus legújabb repülőgépéhez, az A350-hez gyárt kábelkötegeket januártól az Elektro-Metall Paks Kft. A német tulajdonú, paksi székhelyű cég november óta az Airbus Helicopters EC 145 T2-es modelljének is opcionális beszállítója.
Három év múlva, 2017 végén áll majd forgalomba az Airbus első A330neo repülője. Az AIRportal szerint az új Rolls-Royce Trent 7000 hajtóművek mellett fejlesztették a repülőgép aerodinamikai tulajdonságait is, melyből a legszembetűnőbb az új szárnyvég, illetve a gépek fedélzete is a legmodernebb technológiával készül.
Óriási beszerzés előkészítése folyik a kormányban, mely legfeljebb a paksi erőműépítéshez, vagy a 2001-es vadászgéptenderhez mérhető. A kabinet új helikoptereket akar vásárolni, az ügylet a tervek szerint 100-200 milliárdot tehet majd ki. A hatalmas pénz miatt egymás sarkára lépve tolongnak Magyarországon a világ nagy helikoptergyártói, köztük az amerikaiak is. A végső szót Orbán Viktor mondja majd ki. Kérdés, kikre adja majd a voksát, érvényesül-e újra például az orosz érdek.
Aki szereti a repülőket, az – amellett, hogy rossz ember nem lehet – élvezni fogja az Airbus ünnepi bemutatóján készült képeket. A repülőgépgyártó az A330 és A340 típust cserélő A350 XWB európai engedélyezését ünnepelvén küldött fel egy ötgépes flottát a levegőbe, egyszerre. Íme a legjobb fotók a rákészüléstől a felszálláson és a repülésen át a landolásig.
Teljesítette szűzfelszállását az Airbus legújabb típusa, az A320neo (new engine option), amelyre eddig több mint háromezer megrendelés érkezett.
Összesen 62 Airbus A320-as keskenytörzsű repülőgépet rendelt a diszkont easyJet, a Swiss és a Lufthansa-csoport a toulouse-i gyártótól - közölte az Airbus csütörtökön a honlapján.
Gyanús csomag miatt kényszerült leszállni az olasz fővárosban egy Genfből Bejrútba tartó libanoni repülőgép vasárnap. A riasztás tévesnek bizonyult, de rövid fennakadást okozott a legnagyobb római repülőtér működésében.
Az Emirates légitársaság pompás kis videót tett ki a Youtube-ra arról, ahogyan az Airbus elkészíti és leszállítja nekik az 50. A380-as óriásgépet. A leírás szerint egy ilyen gépen 800 munkás dolgozik, általában 65-80 napig. Az Emirates 2008 óta használja ezt a kétszintes típust, és a legnagyobb flottával rendelkezik belőlük a világon, 29 légivonalon használják.
A korszerűsített A330-asokat Rolls Royce Trent 7000-es hajtóművek hajtják majd. A gép kerozinköltsége egy ülésre vetítve 14 százalékkal csökken, hatótávolsága pedig 400 tengeri mérfölddel növekszik.
Az Airbus várható fejlesztései ellenére a Boeing megőrzi vezető pozícióját a szélestörzsű utasszállító repülőgépek globális piacán - jósolta az angliai Farnboroughban hétfőn kezdődő nemzetközi repülőgépipari szakvásár előtt az amerikai gyártó elnök-vezérigazgatója.
Kamerákra cserélné a repülők ablakait az Airbus, hogy a gépek könnyebbek és áramvonalasabbak lehessenek. A pilótáknak így olyan érzésük lenne, mintha egy körbeüvegezett fülkében dolgoznának.
Nem sokkal a felszállás után, a levegőben elveszítette egyik hajtóművét a TAP portugál légitársaság egyik Airbus A330 típusú utasszállító gépe Lisszabon közelében. A földre zuhanó hajtómű egyes darabjai egy házra, mások autókra hullottak. A különös légi balesetnek a hírek szerint nincs halálos áldozata.
Lemondja Airbus megrendeléseit a Qatar Airways, ha járatainak további korlátozásokkal kell szembenéznie Európában – mondta a légitársaság vezérigazgatója a német Handelsblatt lapnak adott interjúban.
Közel-Kelet legnagyobb légitársasága a légiflotta szükségleteinek felülvizsgálata miatt állt el az üzlettől, pedig 70 darab Airbus A350-es vettek volna.
Szakértők szerint piaci nyomás hatására lehet, hogy az Airbus több olyan fejlesztésbe is kénytelen belefogni, amelytől eddig elzárkózott.
A KLM hosszú távú járatain tesztel alternatív üzemanyagot az Airbus: húsz járaton 20 százalékos arányban sütőolajat töltenek kerozin helyett gépei tartályába.