Égi riválisok földi csatája
A nagy légiközlekedési vásárok és bemutatók olyanok az ágazat számára, mint a kupaküzdelmek a labdarúgásban. A most befejeződött farnborough-i bemutatót az Airbus nyerte.
A nagy légiközlekedési vásárok és bemutatók olyanok az ágazat számára, mint a kupaküzdelmek a labdarúgásban. A most befejeződött farnborough-i bemutatót az Airbus nyerte.
Nem kis mutatványt láthatott a közönség a javában zajló Farnborough International Airshow (FIA) szakmai bemutatón. Máris mutatjuk, mire képes az Airbus gépe.
A világ repülni vágyik, és ehhez a következő két évtizedben egészen pontosan 39 620 új utasszállító repülőgépet rendelnek majd a világ légitársaságai. Ez a jövő a Boeing szerint.
A nagy európai repülőgépgyártó rögtön reagált a Brexitre. De szerinte más cégek is hasonlóan fognak cselekedni.
Az első MSz-21-300-as "szűzrepülése" december és 2017 februárja között várható, az első gépek leszállítását 2018-ra tervezik, a sorozatgyártás 2020 után kezdődik.
A Qatar Airways Cargo vadonatúj gépére egyszerre 62-68 tonna áru fér. A teherjárat heti kétszer köti majd össze Kelet-Közép-Európát Katarral. Az első járat csütörtök délután landolt Budapesten.
Irán 25 milliárd dollár értékben 118 repülőgépet rendel a toulouse-i székhelyű Airbustól, hogy így frissítse fel az elmúlt időszak embargói miatt elavult gépparkját. Egy sor másik üzletről is megállapodtak: a Total kőolajat vesz, a PSA Peugeot Citroën autógyárat létesít, és mennek Iránba a francia építőipari és vasúti cégek is.
Az Irán elleni szankciók feloldása milliárdos üzletet hoz az Airbusnak: Teherán a héten 114 repülőgépet rendel meg az európai konzorciumtól - jelentette be Abbasz Akhundi iráni közlekedési miniszter vasárnap.
Eddig egy távoli jövő álomképének tűnhetett, most azonban hirtelen elérhető közelségbe került a helikopteres újtaxizás.
Öt órán át segítette a dzsihadisták állásait támadó harci gépeket a német hadsereg Airbus légi utántöltő repülőgépe.
Az Emirates rendelte meg az Airbustól a világ első két utazóosztályra berendezett A380-asát. Nagy gép és szép.
Nem tudni, melyik légitársaság igényeinek próbáltak megfelelni az Airbus tervezőmérnökei, amikor kitalálták az ülések szerintünk nem csak elsőre, hanem másodikra és akárhanyadikra is igencsak furcsának tűnő elrendezését.
Az erős oldalszél nem csak a kisebb gépek leszállásánál okoz nehézséget, a világ legnagyobb utasszállítójaként számon tartott Airbus A380-as pilótáit is kihívás elé állította néhány napja, a düsseldorfi reptéren.
Zsíros üzletet lát a Boeing Kínában, húsz év alatt 270 ezer milliárd forintos megbízással kecsegtet az ottani piac.
Rekordmennyiségű, egyszerre 250 Airbus 320neo típusú utasszállító repülőgépet rendelt az IndiGo indiai légitársaság a német-francia gyártótól.
A párizsi légibemutatón az Airbus az utasszállító gépek mellett kedden megmutatta, nem csaka németek, ők is képesek a hangtalan, sőt egyben károsanyag kibocsátás nélküli repülésre. Az E-Fan azonban nem egy vicc!
Jelenleg 61 géppel szolgálják ki az Európát behálózó 380 útvonalat, most 110 gépet vennének.
Ezen a héten emelkedett először a levegőbe az a következő generációs Airbus A320neo utasszállító gép, amelyet két, 3D-nyomtatású alkatrészeket és új, korszerű anyagokat is tartalmazó LEAP sugárhajtómű emelt a magasba.
Egy átlagos magyar falu teljes lakossága felférne rá, 1000 km/h-nál nagyobb sebességre is képes, 160 van belőle a világon. 10 éves az Airbus A380 Superjumbo.
Katapultálhatóvá teszik a fekete dobozokat, és valószínűleg a géptörzs külső burkolatában fogják elhelyezni ezeket – közölte az Airbus. Egy érzékelő az esetleges becsapódás előtt automatikusan kilőné a fekete dobozokat a gépből.