Hamarosan az e-személyinkkel “lyukaszthatunk”, ha Budapesten utazunk?
A HVG arról írt, hogy új funkciót kaphat az elektronikus személyi igazolvány, vagyis az e-személyi. Az ötlet azonban adatvédelmi aggályokat is felvet.
A HVG arról írt, hogy új funkciót kaphat az elektronikus személyi igazolvány, vagyis az e-személyi. Az ötlet azonban adatvédelmi aggályokat is felvet.
Kipróbáltuk, milyen a 2-es metrón utazni a decemberi baleset óta, és csigatempót, ritkább követést, állandó zsúfoltságot tapasztaltunk. Ahol lehet, már a Futár utazástervező sem ajánlja a metró használatát, akik pedig az Örs vezér terén átszállni készülnek, aggódhatnak, hogy buszuk vajon bevárja-e a később érkező metrót.
A BKK már vizsgálódik az eset miatt.
A BKV 75 férőhelyes használt hibrid buszokat akar vásárolni. Nem sokat, de akár többfélét is.
A Metróért Egyesült értesülése szerint a 4-es metró egyik szerelvénye a járműtelepre ment ki péntek reggel az utasokkal együtt. A BKV-tól egyelőre nem erősítették ezt meg.
1976 szilveszterén indult meg a forgalom a budapesti 3-as metró első szakaszán, a Deák tér és a Nagyvárad tér között. A következő években újabb részekkel bővült, ma pedig már a metróhálózat leghosszabb vonala a 3-as – és felújítás elmaradása illetve csúszása miatt egyben a legleromlottabb is jelenleg.
Két megálló között, haladás közben is előfordulhat, hogy kinyílik valamelyik ajtó a tavaly beszerzett trolibuszokon – írja a VS.hu, amelynek megkeresésére a BKV azt válaszolta: valóban történt ilyen, de azok egyedi esetek voltak, a hibát pedig már kijavította a gyártó.
A szokottnál sűrűbben közlekednek a fővárosi éjszakai járatok szilveszter éjjel. Néhány kivételtől eltekintve ingyenes a parkolás Budapesten egészen hétfő reggelig. Aki vonatra ül a napokban, gondoskodjon időben a jegyről.
Szinte mindent képesek ott felejteni az utasok a buszokon, villamosokon, idén eddig közel 15 ezer holmit adtak le a BKV talált tárgyak osztályán – írta a Pénzcentrum.
A 3-as metró esetében az utasbiztonság a jelenleg rendelkezésre álló szakvélemények szerint nem rossz, az üzembiztonság viszont nem jó – mondta Budapest főpolgármestere az InfoRádió Aréna című műsorában.
Összességében valószínűleg többe kerül majd az adófizetőknek az, hogy a HÉV-eket leválasztották a BKV-ról és átkerültek a MÁV-hoz. Több posztra új embereket kell felvenni ugyanis, és ez többletköltséggel jár – veti fel a VS.hu.
A BKV szerint a 2-es vonalon üzemelő Alstom szerelvények csúszásvédelme az elvárt műszaki paramétereknek megfelelően működik, kialakítása a jogszabályoknak és a műszaki előírásokban leírtaknak megfelel.
Hétfő reggel utolérte egymást és összekoccant két utasokat szállító metrószerelvény a Pillangó utcánál a Déli pályaudvar irányába. A balesetben tízen megsérültek, egy idős nőt például kettős bordatöréssel szállítottak kórházba. Budapest főpolgármestere szerint találgatások helyett meg kell várni a vizsgálatok végét, mert még nem tudni, mi okozta a balesetet.
Házkutatást tartottak a VS.hu szerint a rendőrök a 2-es metró járműtelepén. A BKV elnök-vezérigazgatója közben arról beszélt, nem bújnak ki a felelősség alól.
A rendőrség már nyomozást indított a Pillangó utcánál összekoccanó metrók ügyében.
Hétfő reggel utolérte egymást és összekoccant két utasokat szállító metrószerelvény a Pillangó utcánál a Déli pályaudvar irányába, a balesetben tízen megsérültek.