Amerikában kezdik árusítani az elektromos Fiat 500-ast
Kisautójának, a Fiat 500-asnak villanymotorral meghajtott változatát először az Egyesült Államokban fogja piacra dobni az olasz Fiat konszern - írta kedden a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Kisautójának, a Fiat 500-asnak villanymotorral meghajtott változatát először az Egyesült Államokban fogja piacra dobni az olasz Fiat konszern - írta kedden a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
A július a Fiatnál a cinquecento éve, 2007-ben született újjá az ötszázas, 2008-ban jött az Abarth változat, 2009-ben kinyílt a világ az 500C-ben, idén pedig forradalmi megoldású kéthengeres turbómotorral vezethettük az aranyos miniautót. Eddig 550 ezret adtak el a modellből, 30 ezer kabriót, 7 ezer dízelt. Az igazi virágzás csak most kezdődik, a varázsszó neve: TwinAir.
A Fiat dél-olaszországi, pomiglianói üzemének dolgozói kedden nagy többséggel megszavazták a műszakszám rugalmas növelését, a sztrájkjoguk és egyes kedvezményeik, köztük a betegszabadság korlátozását, ez derült ki a szerda reggelre összeszámolt szavazatokból. A cég vezérigazgatója cserébe azt ígérte, hogy 700 millió eurós beruházás keretében a Nápoly közeli Pomiglianóba hozzák a Pandák következő nemzedékének gyártását. Azt eredetileg a Fiat lengyelországi gyárába tervezték, a döntés több ezer munkahelybe kerülhet.
Még egy autógyár bezárását helyezte kilátásba a Fiat vezetése abban az esetben, ha nem sikerül megállapodniuk a szakszervezetekkel.
Lemondott kedden a FIAT elnökségéről Luca Cordero di Montezemolo, posztját a céget évtizedeken át irányító Gianni Agnelli unokája, John Elkann eddigi alelnök tölti majd be.
A Fiat 500C vászontetejével egyértelműen az eredeti 1957-es Fiat 500 stílusa előtt tiszteleg. Ugyanakkor az új modell már a legújabb megoldásokat vonultatja fel mind a gyártás, mind a motorok és az utaskomfort terén. Esőben, Debrecenben próbálhattuk ki.
Jelentős fizetésemelést követel a Fiat lengyelországi dolgozói számára, a Szolidaritás szakszervezet, s ebbéli követelésének utcai megmozdulásokkal is nyomatékot adott.
A kormányoszlop esetleges meghibásodása miatt visszahív 500 ezer Fiat Punto típusú gépkocsit a gyártó - közölte az olasz sajtó pénteken.
Elengedhetetlennek tartja a gyárbezárást a Fiat főnöke. Sergio Marchionne szerint az autóipari ágazatot sújtó válság miatt az ország mind a hat gyártó bázisának a megtartása " nem lehetséges és ellentmond minden üzleti logikának".
Szakmai körökből származó információk szerint a Magna elveszíti a Chrysler autó-összeszerelő megrendeléseit, de továbbra is alkatrész beszállító marad.
Indianai nyugdíj-, illetve építési alapok a hétvégén sürgősségi beadványukban azzal fordultak a washingtoni legfelső bírósághoz: fagyassza be a Chrysler kulcsüzletága eladását, hogy az ügylet ellen fellebbezhessenek.
Pénteken csak a kanadai-osztrák Magna csoport tárgyal az Opel eladásában részes felekkel, de még a Fiat is versenyben van, és visszatérhet a tárgyalóasztalhoz - közölte a német kormányszóvivő.
Diplomáciai válsággá fajulhat az Opel-válság Németország és az Egyesült Államok között. Csütörtök reggel ugyanis a német kormány két minisztere is élesen bírálta az amerikai kormányt, illetve az Opel anyavállalatát, a General Motorst amiatt, hogy a németországi gyár jövőjével kapcsolatos, hajnalig tartó válságtanácskozáson új pénzügyi követeléssel álltak elő, meghiúsítva ezzel a remélt megállapodást.
Az olasz Fiat és az osztrák-kanadai Magna a két fő pályázó az Opelért. A pályázatok benyújtásának határideje szerda délután járt le.
A világ második legnagyobb autógyártójává válhat az olasz Fiat, ha az amerikai autóipar romjaiból megszerzi a Chryslert, valamint a General Motors európai ágát, benne a német Opellel.
Tovább tart a Fiat és a Magna versenyfutása az Opelért. Csütörtöki sajtóértesülések szerint mind az olasz autógyár, mind az osztrák-kanadai alkatrészgyártó, illetve beszállítói vállalat megerősítette eltökéltségét az anyavállalat General Motors súlyos pénzügyi válsága miatt ugyancsak nehéz helyzetbe került, korábban nagy tekintélyű német autógyár átvétele iránt.
Az amerikai elnök csütörtökön megerősítette, hogy a Chrysler csődvédelmet kér, és túlélése érdekében megállapodott a FIAT-tal. Ennek értelmében a FIAT kezdeti 20 százalékot vásárol a Chryslerben, majd a kormányzati hitelek visszafizetését követően többségi tulajdonos lehet.
Többségi tulajdont akar szerezni a Magna autóalkatrész-gyártó az Opelben - írta szerdán az osztrák sajtó.
A Fiat átveszi az Opelt – közölte az Opel összüzemi tanácsának vezetője csütörtökön, megerősítve a Spiegel Online értesüléseit. Az erről szóló szándéknyilatkozatot a magazin információi szerint akár már csütörtökön aláírhatják. Az Opel európai munkavállalói képviseletei azonban a Fiat beszállása ellen vannak, mivel elbocsátásoktól tartanak.
A Fiat és az amerikai kormány nevezi majd ki a Chrysler új igazgatótanácsát, ha sikerül tető alá hozni az olasz járműipari konszern és az amerikai autógyár tervezett fúzióját, derül ki a Chrysler vezérigazgatójának egy belső, vállalati feljegyzéséből.