Újraindult a gyártás Saabnál a Spyker sportautógyár keze alatt
Tulajdonosváltás és másfél havi kényszerszünet után hétfőn újra beindult a termelés a Saab autógyár központi üzemében.
Tulajdonosváltás és másfél havi kényszerszünet után hétfőn újra beindult a termelés a Saab autógyár központi üzemében.
Az amerikai General Motors (GM) szerdán váratlanul bejelentette: nem jöhet létre a Hummer autógyár kínai eladása, és leállítják a terepjáró gyártását.
Reinald Hoben, az Opel/Vauxhall gyártási igazgatója az Opel/Vauxhall jövőjét bemutató mai frankfurti sajtótájékoztatón megerősítette, hogy Szentgotthárdon megmarad a motor- és alkatrész gyártás. Egyetlen munkásnak sem mondanak fel a vállalat átszervezése miatt.
A Ford és General Motors amerikai autógyár erőteljes, két számjegyű forgalomnövekedést ért el januárban az egy évvel korábbihoz képest, a Toyota viszont 1999 óta a legrosszabb eladási mutatót könyvelte el - jelentette szerdán az ABC News hírtelevízió.
A svéd Saab autógyár új tulajdonosa, a holland Spyker luxus sportkocsi gyártó vállalat igazgatója, Victor Muller a Saab „saját lábára állítását” tekinti első feladatának.
A General Motors tegnap bejelentette, hogy felszámolás helyett mégis talált vevőt a Saab autógyárra. A svéd kormány – korábbi kijelentéseivel szemben – mégis garantálta az autógyár 400 milliós bankhitelét, amit az EU bankja, az EIB vállalt át. Egyértelművé vált, hogy a svéd munkahelyek megőrzése érdekében a tranzakció kockázatának 85 százalékát bevállalta az állam. A vevő, a sportkocsikat gyártó holland Spyker Cars NV 74 millió dollárt (53 millió eurót) fizetett a 336 millió euró nettó vagyonnal bíró autógyárért, amelynek termelését évi 100 000 darabra kívánja felfuttatni.
A General Motors (GM) 400 millió euróért, amiből 74 millió euró készpénz, a holland Spyker Cars NV luxussportkocsi-gyártó vállalatnak adja el a svéd Saabot - jelentette be John Smith, a GM alelnöke kedden.
A Genii Capital befektetési csoport visszalépett a Saab megvásárlására tett ajánlatától, így egyedül a Spyker Cars folytat tárgyalásokat a General Motors autógyárral a svéd vállalat átvételéről.
Az amerikai General Motors a legjobb úton halad afelé, hogy eljátssza a közvélemény Opel márka iránt érzett szimpátiáját – mondta Ferdinand Dudenhöffer professzor, autóipari szakértő, a Duisburg-Essen egyetemen működő "CAR-Center" autóipari technológiai kutató intézet vezetője a dpa hírügynökségnek a konszern antwerpeni üzemének bezárását kommentálva.
A General Motors bezárja antwerpeni üzemét - közölte szerdán egy vállalati forrás. A GM már hetekkel korábban arra figyelmeztetett, hogy a több mint 2300 főt foglalkoztató üzem jövője veszélyben van, de mostanáig nem hozott konkrét döntést az ügyben. Most azonban – a forrás szerint – az Opel vezérigazgatója bejelentette, hogy végrehajtják az üzembezárást. A flamand regionális kormány nem kívánta kommentálni a döntést.
A Saab vezetősége és az anyavállalat, a General Motors (GM) megtette a vállalat felszámolásához vezető első formális lépéseket, a GM ugyanakkor megkezdte az értékesítési határidő lejárta előtt benyújtott ajánlatok vizsgálatát is.
A jelek szerint van még vételi érdeklődés a General Motors svéd leányvállalata, a Saab iránt: "december 18. óta számos érdeklődő lépett velünk kapcsolatba, közülük három Svédországból" - idézi a svéd Dagens Industri napilap Jöran Hagglund ipari államtitkárt.
Noha a tervezett elbocsátásokat egyáltalán nem vonta vissza, azok számát néhány százzal csökkentette az Opel tulajdonosa, a General Motors. Három év múlva azonban ismét profitot várnak európai érdekeltségektől.
Szinte bizonyosra vette a belgiumi Opel-gyár bezárását a La Libre Belgique című brüsszeli lap csütörtökön megjelent cikkében.
A General Motors amerikai autógyár arra törekszik, hogy a gyalogosok védelmében némileg zajosabbá tegye a jövő csöndben suhanó elektromos járműveit.
A General Motors a németországi Opel-üzemek megtartását ígéri német állami támogatás fejében - értesült szerdán a Handelsblatt. Ezzel egy időben Berlinben ismerté vált, hogy az amerikai anyavállalat Európában 9000-9500 munkahely megszüntetését tervezi.
A General Motors akár 9-10 ezer állást is megszüntethet európai tevékenységének átszervezése keretében, és sor kerülhet egy üzem bezárására is - közölte Nick Reilly, a GM ideiglenes európai igazgatója.
Az amerikai General Motors úgy döntött, mégiscsak megtartja és maga teszi rendbe az Opelt, amivel Németországban nagy vihart keltett.
Átfogó szanálási tervet követel a General Motorstól az Opel számára a német kancellár. Angela Merkel egyúttal világossá tette a GM számára, hogy a német adófizetők nem fogják megfizetni az Opel-szanálás fő terheit, az amerikai autógyártónak ezt saját eszközeiből kell állnia.
Az amerikai General Motors kész visszafizetni azt az 1,5 milliárd eurós, úgynevezett áthidaló hitelt, amelyet a német kormány, illetve a németországi Opel-üzemeket működtető tartományok közösen biztosítottak az Opel talpon maradásához.