Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A svéd Saab autógyár új tulajdonosa, a holland Spyker luxus sportkocsi gyártó vállalat igazgatója, Victor Muller a Saab „saját lábára állítását” tekinti első feladatának.
A Saab hosszú időt töltött egy hatalmas vállalati konglomerátum, a General Motors részeként, ezért nagy kihívást jelent a majd tradicionális svéd autómárkának, hogy ismét mindenért magának kell majd felelnie.
A GM több hónapig tartó tárgyalási sorozatot követően kedden este jelentette be a Saab eladását. A Spyker több ajánlatot is tett az elmúlt hónapokban a Saabra és számos alkalommal dolgozta át ajánlatát. A GM már több mint egy éve keres vevőt veszteséges svéd leányvállalatára.
A Spyker igazgatója, Victor Muller visszafogott hangot ütött meg az együttműködés középtávú kilátásait illetően. „Arról szó sincs, hogy a Spyker azonnal hasznot húzhatna a Saab leányvállalataként, vagy fordítva” – mondta. A két vállalat egyelőre egy új társaság, a hollandiai székhelyű Saab Spyker Automobile irányítása alatt folytat majd szoros együttműködést.
Egyelőre nem terveznek elbocsátásokat a Saab 3.400 Svédország alkalmazottja körében, „ha minden a tervek szerint halad” – jelentette ki Victor Muller. Számára a Saab megvásárlása egy svéd ikon megmentéséről szólt. Egyszerű magyarázata van érdeklődésének a Saab iránt, amely egy nagy ismertségnek örvendő márka, és „esszenciáját svéd székhelye adja” – mondta.
A Spyker 74 millió dollárt (52,2 millió euró) fizet a GM-nek készpénzben és 326 millió dollárt bocsát elsőbbségi részvényekben az amerikai konszern rendelkezésére. A svéd kormány 400 millió eurós hitelgaranciával állt az ügylet mögé.
A Saab eladását a GM ahhoz a feltételhez kötötte, hogy Vlagyimir Antonov orosz milliárdos kiszáll a Spyker tulajdonosai közül. Antonov mintegy 30 százalékos Spyker részesedését Victor Muller veszi át. A GM már az Opel eladásáról a kanadai-osztrák Magna csoporttal folytatott tárgyalások során is aggályait fejezte ki orosz finanszírozó partnerek részvétele miatt.
A Saab nagy veszteségeket szenvedett el az elmúlt években. 2008-ban mindössze 93 ezer autót adott el világszerte, holott két évvel korábban még 133 ezret. A holland Spyker extrém mértékben drága luxus sportkocsik gyártásával foglalkozik és 2008-ban összesen 37 autót adott el.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni, továbbra is hatósági eszközökkel próbálja alacsonyabban tartani az árakat. De sikerült?
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Dr. Kincse Csongor arról beszélt, hogy nem kapott egyértelmű választ, amikor a munkába állásról érdeklődött.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.
A volt igazságügyi minisztert tanúként hallgatta meg a bíróság a Schadl-ügyben.