Konzumlelkek sivataga – magyar rendezés Kaiserslauternben
Puccini Manon Lescaut-ját mutatja be a szombat este kaiserslauterni Pfalztheater Parditka Magdolna és Szemerédy Alexandra rendezésében, színpadképeiben és jelmezeiben.
Puccini Manon Lescaut-ját mutatja be a szombat este kaiserslauterni Pfalztheater Parditka Magdolna és Szemerédy Alexandra rendezésében, színpadképeiben és jelmezeiben.
Az operavilág egyik legizgalmasabb művésze, Simon Keenlyside a Budapesti Tavaszi Fesztivál sztárvendége. Először lép fel a magyar fővárosban, fajsúlyos bariton áriákat énekel március 23-án a Művészetek Palotájában, de már járt a Duna partján.
A szerelmi bájital, A varázsfuvola tenor főszerepét anyanyelvén énekli itthon Pataky P. Dániel. A németországi Bielefeldben olaszul a Cosi fan tutte Ferrrandóját és márciustól a Ringetje(Gyűrűcske) című produkcióban Siegmundot és Siegfriedet németül, egy estén.
A felső-ausztriai Welsben 25 évvel ezelőtt alapították a Wagner Fesztivált. Az bayreuthinál sokkal szerényebb méretű esemény idén június 3. és 8. között négy előadással várja a közönséget.
A Liszt-évben kiemelt figyelem irányul a Liszt-kultusz és a Liszt-kutatás magyarországi székhelyére, a Liszt Ferenc Emlékmúzeum és Kutatóközpontra. A Liszt-kutatás feladatairól, adósságairól, a központ szerepéről, múltjáról, jelenlegi helyzetéről és nehézségeiről Domokos Zsuzsanna beszélt.
Egy fesztivált illik, bár nem kötelező premierrel indítani. Így keletkezési időben haladt a Budapesti Wagner-napok programja, a kitűzött operák közül a legkorábbi, a Lohengrin került színre először, majd a tavalyi Trisztán és Izolda, végül a 2006-os „alapító” darab, a Parsifal hangzott el. A három műhöz – a technikai szempontokon túl – közös mottót is találhatott volna egy szemfüles dramaturg.
A június 4. és 19. között megrendezendő Budapesti Wagner-napok repertoárja új művel gyarapszik: a Lohengrint mutatják be a Művészetek Palotájában.
Nyakas Attila festőművész Elrejtettség című kiállítása az ortodox zsidóság rítusvilágát állítja a középpontba, de az egyetemes hit, a spiritualitás nagy kérdéseivel is foglalkozik.
Az idei operaházi Májusünnepet, amely a Fischer Ádám-Kovalik Balázs-Vass Lajos triumvirátus leleményeként indult, már nem lehetett elmismásolni. Egyszerűen muszáj volt megrendezni. Vendégművészek hanyagul, de felkérve - erről jut eszünkbe, vajon mi lehet a januárra, majd február végére ígért vizsgálóbizottsági jelentéssel? Május közepét írjuk.
Május 7-én a Grammy-díjas Dianne Reeves lép fel a Művészetek Palotájában. Reeves albumaival 2001 és 2003 között háromszor is részesült a világ legismertebb zenei elismerésében, sőt George Clooney Oscarra jelölt Good Night and Good Luck című film zenéjéért 2006-ban egy negyedik szobrocskát is elhozhatott.
Mintha a Haydn- és a Chopin-év után a könyvpiacot felkészültebben érte volna 2011, Liszt Ferenc születésének kétszázadik évfordulója: 2010 utolsó és 2011 első hónapjaiban legalább négy, a szerzőről szóló kiadvány látott napvilágot.
Két operabemutató és két vendégjáték ígérkezett igazán ígéretesnek az idei Budapesti Tavaszi Fesztivál operakínálatából. A BTF szervezői levették a Liszt-bicentenárium terhét a Magyar Állami Operaházról, időben ébredvén operát rendeltek a zeneszerzőről.
A Budapesti Tavaszi Fesztivál fontos eseménye Fekete Gyula Excelsior! című operájának premierje, amely szorosan kapcsolódik a Liszt-bicentenáriumhoz.
International Classical Music Awards (ICMA) néven újjászerveződött az a rangos nemzetközi klasszikus zenei díj, amely korábban (Midem Classical Awards néven) a Franciaországban tartott Midem zenei kiállításhoz kapcsolódott. A magyar Gramofon – Klasszikus és Jazz című szaklap alapítója és felelős kiadója is felkérést kapott a 12 tagú nemzetközi zsűriben való részvételre.