Akár halálosak is lehetnek a hamis fogyókúrás készítmények
A késő tavaszi, kora nyári időszakban megnő a kereslet a különböző fogyókúrás szerek iránt, de akár életveszélyes szerekbe is bele lehet futni.
A késő tavaszi, kora nyári időszakban megnő a kereslet a különböző fogyókúrás szerek iránt, de akár életveszélyes szerekbe is bele lehet futni.
A hazánkban forgalomba kerülő növényvédő szerek közel egyötöde lehet hamisított vagy illegális eredetű a növényvédő szert használó magyar gazdák szerint.
A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület felmérése szerint egyre többen gondolják úgy, hogy az egyes termékek hamisítása veszélyes, de még mindig akadnak olyanok, akik anyagi okokból inkább a jóval olcsóbb hamisítványt választják, mint az eredetit.
A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT), a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is részt vett az INTERPOL és az EUROPOL szervezte élelmiszerhamisítás elleni nemzetközi műveletben. Az elmúlt 4 hónapban több mint 7 ezer liter alkohol tartalmú folyadékot és megközelítőleg 105 tonna hamis, vagy ismeretlen eredetű élelmiszert (például zöldség, hús és gyümölcs) vontak ki a piacról.
A szakszerűtlenül átalakított világítási berendezések, a minősítetlen keréktárcsák és a szaktudást nélkülöző tuningolások életveszélyesek a magyar utakon.
A hazai gépjárművek mintegy 60 százalékát érinti az illegális kenőanyag-kereskedelem, ami nemcsak biztonsági, de súlyos gazdasági kockázatokat is jelent a tulajdonosok számára.
A forgalom 3,5 százaléka esik ki, ez a legkisebb arány az EU-ban.
A magyar fiatalok közel hatoda vásárolt legalább egyszer hamis terméket interneten.
A románokkal és a szlovákokkal tartozunk egy csoportba, és a dupláját "produkáljuk" az európai uniós szintnek. A mi 25 százalékunkhoz képest 2007-2012 között az EU-átlag 12,7 százalék volt.
Fertőzöttebbek vagyunk az uniós átlagnál, és ezt évi 40 milliárd forintunk bánja.
Az elmúlt egy évben a lakosság 14 százaléka vásárolt legalább egyszer hamis terméket, míg az előző évben ez az arány 13 százalék volt - tájékoztatta a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerdán az MTI-t.
A CD vásárlók 21 százaléka adna hamis terméket ajándékba, sőt közülük minden második még karácsonykor is megtenné ezt, míg a DVD vásárlók 29 százaléka nem zárkózik el a hamis termékektől, ráadásul kétharmaduk karácsonyra is ajándékozna nem eredeti lemezt.