Új vasúti megálló épülhet Budapesten, annyira fontos lehet, mint a zuglói
A Hungária körútnál, a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső közötti vasúti szakaszon épülhet új megálló, 2024-re lehet készen.
A Hungária körútnál, a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső közötti vasúti szakaszon épülhet új megálló, 2024-re lehet készen.
Megnyitja első, egyelőre időszaki kiállítását új otthonában, a volt Északi Járműjavító területén a Közlekedési Múzeum. A Dízelcsarnokban megtekinthető egyebek mellett a legendás 424-es és a 242-es sebességrekorder gőzmozdony. A kiállítás azonban elsősorban a múzeum múzeuma, magát a helyszínt és tágabb környezetét helyezi középpontba. Emellett a majdani múzeumkomplexum ízelítője és apológiája.
Személyes, presztízs- és hatalmi okokból rázta össze a múzeumi szférát a hatalom, miközben a gigantikus épületek és a lenyúlás vonzóbbak számára, mint a tartalom.
2026-ig osztják be a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteményfejlesztési támogatását.
A 137 éves épület legnagyobb attrakciója egy több száz négyzetméteres terepasztal lesz.
Harmincezer négyzetméteres kiállító hely lesz az új múzeum, de amíg megépül, addig is tartanak itt időszaki kiállításokat.
Eddig egy szlovákiai tóparti ház emeleti szintjeként volt befalazva, a Közlekedési Múzeum restaurálni fogja.
A régi indóház állapota leromlott, és az elmúlt években elvesztette a funkcióját. A 130 éves épületbe kiállítóhelyet és kulturális központot tervez a Közlekedési Múzeum.
A beruházás felelőse Sára Botond lesz.
A több évtizedig közvetítőkocsiként szolgált jármű műszaki berendezéseit a Magyar Rádió hangmérnökei tervezték.
A legendás busz a felvételek tanúsága szerint egészen jó állapotnak örvend a távoli Teheránban.
Csütörtökön kihirdették a tervpályázat eredményét, és a látványterveket is bemutatták. Egy amerikai építésziroda nyerte el a megbízást.
A nemzetközi tervpályázat eredményhirdetése 2019 első negyedévében várható.
Bár a közlekedési múzeum most nem látogatható, mert új helyre költözik, a tervek szerint az egykori északi járműjavító helyére, a gyűjteményét bővítik. Most két olyan Ikarus buszt vettek, amelyek több város lakóinak ismerősek lehetnek itthon. Az egyik az egész világ busztermelésének egyik legnagyobb darabszámban előállított szóló busza.
Kőbánya önkormányzata úgy döntött, eladja a területet az államnak, pedig az óvoda speciális szerepet tölt be a környéken dolgozó ázsiai családok gyerekeinek integrálásában.
Egy gödör tátong a Városligetben a Közlekedési Múzeum egykori épülete helyén, amit a Liget projekt részeként romboltak porig, hogy az ígéretek szerint egyszer eredeti formájában építhessék újjá.