szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A több évtizedig közvetítőkocsiként szolgált jármű műszaki berendezéseit a Magyar Rádió hangmérnökei tervezték.

A megújuló Közlekedési Múzeum gyűjteménye egy újabb Ikarus autóbusszal gazdagodott. A mellékelt felvételeken látható közvetítőkocsit az Ikarus a közkedvelt 260-as modellre építkezve kifejezetten a Magyar Rádió igényeinek megfelelően alakította ki 1979-ben.

Közlekedési Múzeum

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) által a múzeumnak adományozott buszban többek közt egy keverőpult és egy sztereó stúdiómagnó is található. A járművet többek közt a Budapesti Tavaszi Fesztiválokon, illetve a Pesti Vigadóból sugárzott Operettgála-közvetítések során is gyakran alkalmazták.

Közlekedési Múzeum

Az idén 41. születésnapját ünneplő egyedi Ikarus 260.90 üzemképes, és a mellékelt fotók tanúsága szerint esztétikailag is egész jó állapotnak örvend.

Közlekedési Múzeum

A 260-as alaptípusból 1971 és 2002 között több mint 72 ezer példány készült. Ez volt az Ikarus legsikeresebb, világszerte használt modellje. Magyarországon a BKV-nál szolgált a legtöbb ilyen Ikarus, de a Volán-társaságok is előszeretettel alkalmazták a típust.

Kevesen tudják, hogy az Ikarusnál nemcsak autóbuszok készültek, hanem erősen korlátozott mennyiségben egy terepjáró, az Ikarus A3 is. Sőt, még egyedi babakocsikat is gyártott a magyar vállalat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!