Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A régi indóház állapota leromlott, és az elmúlt években elvesztette a funkcióját. A 130 éves épületbe kiállítóhelyet és kulturális központot tervez a Közlekedési Múzeum.
Százmillió forintból kezdődhet meg a kelenföldi állomásépület műszaki állapotfelmérése és rekonstrukciójának tervezési folyamata. Az épületben a volt Északi Járműjavító területén újjászülető Közlekedési Múzeum felépítésének ideje alatt is kiállításokat és programokat terveznek – közölte a múzeum.
Az újratervezést a Közlekedési Múzeum megbízásából az Építész Stúdió végzi. Az állomásépület átalakításáról szóló döntést és a támogatás mértékét tavaly októberben jelentette be Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter.
"A 130 éves épületben létrejövő új kiállítóhely és kulturális központ abban is segít majd, hogy kisebb kiállításokkal abban az előttünk álló néhány évben is meg tudjunk jelenni Budapesten, ameddig az új kőbányai otthonunk elkészül. Utóbbin a kelenföldi munkákkal párhuzamosan, ugyancsak friss kormánydöntésnek köszönhetően szintén gőzerővel dolgozunk" – idézik Vitézy Dávidot, a Közlekedési Múzeum főigazgatóját.
A régi kelenföldi indóház, melyet a MÁV korábban bezárt, eredeti, vasúti funkcióit az elmúlt években elvesztette, a 4-es metró átadása óta a jegyvásárlást és egyéb vasúti szolgáltatásokat fokozatosan az aluljáróba helyezték át. A múzeum terve az, hogy a bezárt épületbe kulturális és közösségi funkciókat hoz létre, illetve egy olyan vasúti kiállítóhelyet alakít ki, amely tematikus programokkal, kiállításokkal, terepasztalokkal, valamint a múzeum világhírű vasútmodelljeivel méltó funkciót ad a régi állomási épületnek.
A közlemény szerint az épület állapota rendkívül leromlott, a műszaki állapotfelmérések után derül majd ki, hogy mekkora összegből és mikorra menthető meg.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.