ATV: korlátoznák, milyen autókat vezethetnek a friss jogsisok
A határt a 400 lóerős autóknál húznák meg.
A határt a 400 lóerős autóknál húznák meg.
Kezd szalonképessé válni a 130 fölötti sebességhatár az európai autópályákon – de lehet, hogy Olaszországhoz hasonlóan idehaza is érdemes lenne várni az enyhítéssel. Adatok a várható KRESZ-módosítás elé.
Egyre több konkrét ötlet kerül napvilágra, hogyan változhat meg a mindennapi életében talán legtöbbet alkalmazott jogszabály, a KRESZ. Nem túlzás az állítás: komoly újdonságok lesznek.
A feleslegesen körülményes ügyintézés mellett persze a túlárazás a másik kézenfekvő módszere a biztosítóknak, akik egyelőre nem kapkodnak a rolleresekért.
A mikromobilitási eszközökre még nincsenek KRESZ-szabályok, a velük kapcsolatos kockázatok java ismeretlen, ami meg ismert, nem mutat jól. A biztosítók ajánlatai jelenleg a néhány ezer forintostól a több százezresig szóródnak, ami a szabályok egyértelművé válásával jelentősen változhat, de csak kevés eséllyel hamarabb, mint jövő ilyenkor.
A gyalogosoknak mint a közlekedés legvédtelenebb szereplőinek, állítólag fokozott védelmet nyújt majd az új szabályrendszer.
A BKK mobilitásfejlesztési igazgatója értetlenül áll Lázár János nemrégiben tett kijelentése előtt, miszerint jelentősebb KRESZ-módosítás csak 2026-ban várható. Bodor Ádám álltja, a szakmai javaslatok már évek óta elkészültek, nincsenek vitás kérdések. A szakember továbbá nem látja indokoltnak, hogy a Fidesz tovább támadja Budapestet a védett kerékpársávok miatt, mivel Orbán Viktor november elején elfogadott egy olyan stratégiát, ami pontosan ilyen sávok telepítését szorgalmazza.
Pár ezer forintos pluszköltséggel mindenképpen lehet majd számolni a gyorsabb gépek tulajdonosainak.
Lázár János egy brutális eset miatt újraírná a KRESZ-t, holott az eset mögött nem a rossz szabályozás áll. Van már a fiókban egy évek alatt, széles szakmai konszenzussal összehozott új KRESZ, ám a miniszter egyelőre senkivel nem egyeztet a módosításokról.
A változtatással a balesetek számát csökkentenék.
A módosítói csomag a minisztériumközi egyeztetési fázisban van Révész Máriusz szerint.
Egy civil szervezet kezdeményezett Kresz-módosítást.
A hatóságok a napokban tárgyalnak egy esetleges KRESZ-módosításról, miután több EU-s országban már külön szabályok vonatkoznak a villanyrollerre.
Pedig Révész Máriusz kormánybiztos szerdán még arról beszélt, hogy több mindenen is változtatni kell.
Hamarosan jön az új KRESZ, ígéri a kormányzat már egy ideje. Hogy milyen változások lesznek, arról hivatalosan még semmit nem mondtak, de van egy-két dolog, ami körvonalazódni látszik.
Mi az, amit ön rossznak, feleslegesnek vagy nem egyértelműnek talál a KRESZ-ben és azonnal kidobná? Vagy éppen, hogy jó ötlenek tartana beemelni a készülő szabályozásba. Most lehet szabadon ötletelni, sőt ezt kérnénk az olvasóktól.
A jövőben egy álló gyermekszállító busz mellett legfeljebb 30 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatnának el a járművek, és ez a sebesség lenne kötelező ott is, ahol gyermekek léphetnek az úttestre - ezt is tartalmazza a közúti közlekedés szabályait (KRESZ) módosító kormányrendelet tervezete, amely a kormány honlapján jelent meg.
A módosítások helyett új, az uniós normáknak is megfelelő KRESZ-t alkotnak a szakpolitikusok, az illetékes minisztériumok és a társadalmi szereplők; az új jogszabályt kidolgozó munkabizottság várhatóan már a jövő héten elkezdi a munkát, és a rendelkezés akár még az idén életbe léphet - mondta az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) szóvivője. Bíró Márk fideszes képviselő szerint azonban 2014 közepére lehet csak új KRESZ.
Munkacsoportot hoznak létre a Fidesz szakpolitikusai, az illetékes minisztériumok és a társadalmi szereplők a KRESZ módosítása és a közlekedési szabálysértésekért járó büntetések "életszerűvé szabása" érdekében - közölte a fideszes Bíró Márk csütörtökön, miután a Belügyminisztérium (BM) képviselőivel egyeztetett a kérdésben.