#Malév

Volt államtitkár és csapata csapott le az utolsó Malév-gépre
 

Volt államtitkár és csapata csapott le az utolsó Malév-gépre

230 millió forintért kelt el a 48 személyes, viharvert Bombardier, bár a Malév felszámolója nagyobb bevételre számított. A repülő új tulajdonosa a Sectum Air Services Kft., a cég vezetője pedig a KKM volt közigazgatási államtitkára, aki egyben annak a banknak a felügyelőbizottságában is tag, amely hitelt adott a repülő megvásárlásához. A tervek szerint a gépet bérbe adják, akár állami vezetők is igénybe vehetik.

hvg.hu hvg.hu



Malév-csőd: állandó frász, félreértés, manipuláció
 

Malév-csőd: állandó frász, félreértés, manipuláció

Több érdekes, új adalék is nyilvánosságra került a Malév 2010-2011-es agóniájával kapcsolatban, miután az eddig titkolt iratokat egy civil szervezet kiperelte a fejlesztési minisztériumtól. Bár ezek a dokumentumok nem változtatnak sokat a patinás légitársaság csődjének főbb mozzanatain, mégis betekintést adnak az eddig elbújtatott folyamatokba, sokat finomítva a történeten. A pénzügyi helyzet rendezéséről szóló anyagok arról tanúskodnak, hogy az utolsó évek vergődése nem egészen úgy zajlott, ahogy az akkoriban látszott.

Torontáli Zoltán Torontáli Zoltán




Az utolsó Malév-gép akciósan eladó
 

Az utolsó Malév-gép akciósan eladó

Háromszázmillió forintos irányáron újból eladásra kínálja a Malév felszámolója a csődbe ment légitársaság utolsó, Bombardier márkájú gépét és egyéb alkatrészeket – írta a Világgazdaság.

MTI MTI

Újra repülhetünk a Malévvel
 

Újra repülhetünk a Malévvel

A budaörsi repülőtérről a Gyulai Pálinkafesztiválra lehet repülni a Malév nosztalgiajáratán április 17-én a Park Hotel Gyula szervezésében – jelentette a Turizmus Online.

hvg.hu hvg.hu

Fotók: Törpe Malév-gép járt Ferihegyen
 

Fotók: Törpe Malév-gép járt Ferihegyen

Különleges, a maga kategóriájában emblematikus repülőgép járt Ferihegyen a napokban. A motoros repülés igazi sztárjának nevezi a Budapest Airport a Malév-festésű Cessna 172 Skyhawk-ot, amely a Malév Repülőklub tulajdonában volt Dunakeszin, de tavaly eladták egy magántulajdonosnak. A típus hihetetlenül megbízható és a kezdő pilóták kedvence. Vezetése nem túl bonyolult, a gép barátságos a pilótákkal, az ára sem haladja meg egy komolyabb luxusautó árát.

hvg.hu hvg.hu

És akkor megnyílnak a templomi boltok
 

És akkor megnyílnak a templomi boltok

Bedurrant az eddigi legnagyobb magyar brókerbotrány, 100 milliárd forint “konkrétan nincs meg”, a hiperek messze nem olyan hülyék, mint azt a kormány esetleg gondolta, egyre-másra állnak elő a cselekkel, kanyarokkal, kurflikkal a vasárnapi zárva tartás ellen. Ezúttal Schiffer András hazaárulózott, neki eddig kevéssé volt ez szokása. Új iparág ütötte fel a fejét, ezentúl nem csak szobát, házat, hanem egész települést is lehet bérbe venni. Az is kiderült a héten, hol szúrták el a Malév túlélését. Heti gazdasági összefoglaló.

hvg.hu hvg.hu

Kiderült, amit titkoltak, hogyan bénáztak és trükköztek a Malévval
 

Kiderült, amit titkoltak, hogyan bénáztak és trükköztek a Malévval

2011 szeptemberétől szállt volna az új Malév, kínai és magyar befektetői háttérrel. A kínai féllel még a ferihegyi reptér megvételéről is tárgyaltak. A sikerhez 100 millió euró, és a kínai fél hiányzott, ennek híján a patinás légitársaság csak 2012 februárig bírta. Az állam nagyon titkolta, min ügyködtek, miért feneklett meg az egész, de most kiperelték a dokumentumokat tőle.

hvg.hu hvg.hu


Három éve ilyenkor állt le a Malév
 

Három éve ilyenkor állt le a Malév

Három évvel ezelőtt, 2012. február 3-án reggel 6 órakor állt le 66 év működés után a Malév. A nemzeti légitársaság utolsó járata, az MA745-ös Helsinkiből háromnegyed tízkor landolt Budapesten. A cég felszámolása azóta sem fejeződött be, új légitársaság pedig nem indult helyette, bár erre voltak próbálkozások.

MTI MTI

Beszállhatna az állam egy új magyar légitársaságba
 

Beszállhatna az állam egy új magyar légitársaságba

A kormány változatlanul nyitott a tárgyalásokra minden komoly érdeklődővel, tőkeerős szakmai és külső befektetővel egy új hazai légitársaság megalapításáról, amelyben kisebbségi tulajdonosként akár a magyar állam is részt vállalhatna – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a Napi Gazdasággal.

MTI MTI

Fél év maradt eladni a Malév repülőjét
 

Fél év maradt eladni a Malév repülőjét

A Malév felszámolója június végéig kapott lehetőséget arra, hogy megpróbálja eladni a légitársaság egyetlen repülőjét, ha sikerrel jár, újabb forintokhoz juthatnak a volt dolgozók – írta a Napi Gazdaság csütörtökön.

MTI MTI

Minden eddiginél több utas fordult meg Ferihegyen
 

Minden eddiginél több utas fordult meg Ferihegyen

A 2014-es év rekordévnek számít a Budapest Airport életében, minden eddiginél magasabbra, kilencmillió fölé emelkedett az éves utasszám, s most kezd kifizetődni az a munka, amelyet a Malév 2012-es leállása után azonnal megkezdtek.

MTI MTI


Egyetlen szárnycsapás nélkül múlt ki az
 

Egyetlen szárnycsapás nélkül múlt ki az "új" Malév

Eddig tartott a repülős tündérmese. Egyetlen felszállást sem teljesített a civilek által remélt és létre is hozott "új nemzeti légitársaság", amely csak papíron létezett. A társaságot úgy zárják be a tulajdonosai, hogy semmit sem csinált – se utas, se repülőgép, se repülési jog.

hvg.hu hvg.hu

Kis magyar gazdaságtörténet egyetlen hitelkártyán – fotó
 

Kis magyar gazdaságtörténet egyetlen hitelkártyán – fotó

Különös aktualitást nyert egyik olvasónk szerint, hogy épp akkor járt le a Citibank-hitelkártyája, amikor a bank bejelentette, kivonul a hazai lakossági piacról. Igaz, a Malévval ellentétben nem egyik napról a másikra szívódik fel a Citibank, mivel 2015 végéig akarja a tulajdonos értékesíteni a magyar lakossági üzletágat. "Visszaadják az árát, ha én nem az új tulajdonos ügyfele akarok lenni?" – szólt a költői kérdése.

hvg.hu hvg.hu