Orosz bankok kínai fizetőrendszer használatára térnek át
A UnionPay kínálja a menekülőutat.
A Visa és a Mastercard kártyakibocsájtók felfüggesztik oroszországi tevékenységüket az Ukrajnában zajló orosz hadművelet miatt - jelentette be szombat este a globális fizetési technológiákra szakosodott két társaság.
A szolgáltató szerda óta nem fogad új felhasználókat Oroszországból.
A Mastercard jelenleg nem engedi, hogy Oroszországból bárki pénzt utaljon külföldre.
A kártyákat a CIB Mobilappon keresztül lehet digitalizálni.
A Samsung szerint a jövőben nemcsak biztonságosabb, de gyorsabb is lehet a bankkártyás vásárlás.
Számos dolog nehezíti a vállalkozók életét, viszont egyre több könnyítést is igénybe tudnak venni, például a kártyás fizetés bevezetésénél, amitől eddig sokan tartottak. Egy új technológiának köszönhetően ma már akár a fodrásznál vagy a kutyakozmetikusnál sem lehetetlen bankkártyával fizetni. Ehhez még csak terminált sem kell a vállalkozónak beüzemelnie, elég, ha kéznél van az okostelefonja.
Júniusban derült ki, hogy Czakó Zsófia író és André Ferenc költő nyerték az első alkalommal meghirdetett Mastercard – Alkotótárs ösztöndíjat. A pályázatra az jelentkezhetett, aki még nem múlt el 40 éves, és legalább egy, legfeljebb két szépirodalmi kötete már megjelent. A nyerteseket arról kérdeztük, hogy halad a készülő kötetük, könnyebb-e az adventi időszakban némi inspirációhoz jutni vagy elsodorja az ünnepet a lázas készülődés. A második részben André Ferenccel beszélgettünk.
Júniusban derült ki, hogy Czakó Zsófia író és André Ferenc költő nyerte az első alkalommal meghirdetett Mastercard – Alkotótárs ösztöndíjat. A pályázatra az jelentkezhetett, aki még nem múlt el 40 éves, és legalább egy, legfeljebb két szépirodalmi kötete már megjelent. A nyerteseket arról kérdeztük, hogy halad a készülő kötetük, könnyebb-e az adventi időszakban némi inspirációhoz jutni ,vagy elsodorja az ünnepet a lázas készülődés. Az első részben Czakó Zsófiával beszélgettünk.
Míg voltak, akik bankkártyás fizetésre tértek át a járvány hatására, a régóta kártyázóknak a mobilos és órás fizetés a szintlépés. A háttérben pedig már készül, ami mindezt még okosabbá teszi.
Húsz szerző írt fikciós szöveget fontos társadalmi kérdésekről, ezekhez fotóművészek készítettek képeket.
A webshopokban történő vásárlás esetén egy animáció és egy különleges dallam is jelzi majd az ügyfélnek, ha sikeres volt a fizetés.
A bank- és hitelkártyák hátulján lévő mágnescsík több évtizedes technológia, ami a Mastercard szerint megérett arra, hogy végleg nyugdíjba küldjék. A kártyakibocsátó meg is lépi.
Rendkívül nehéz időszakon vannak túl a kisvállalkozók, mert sokuk működését a járvány gyakorlatilag ellehetetlenítette. Az új technológiák adta lehetőségek azonban kiutat jelenthetnek számukra, és bár a digitális átállás nem mindenkinél halad zökkenőmentesen, nem maradnak segítség nélkül abban, hogy modernebb, válságállóbb üzletté fejlődhessenek.
Czakó Zsófia és André Ferenc nyerte az első alkalommal átadott Alkotótárs ösztöndíjat és a vele járó 2-2 millió forintot. A fiatal nyertesekkel a munkaterveikről, az inspirációról, az emlékezetes olvasói reakciókról beszélgettünk, de megtudtuk azt is, miért nincs irodalom habos kávé vagy borsóleves nélkül.
Sorra vesszük azokat az érveket, hogy miért érdemes egy vállalkozásnak innovatív fizetési megoldásokat keresnie, és akár terminál nélkül, pofonegyszerűen, okostelefonnal kártyás fizetést fogadnia.
A belföldi utazások és a kevésbé ismert úti célok a népszerűek a Mastercard felmérése szerint.
Nagyot ugrott az utóbbi időben mind a bankkártyás fizetések száma, mind az online vásárlások aránya. Nem mindegy tehát, hogy milyen benyomások érik webshopokba özönlő felhasználók szépen bővülő tömegeit. Ehhez adunk néhány tippet.
Mi másról, mint a biztonságról szól szinte minden új megoldás és már csőben lévő fejlesztés, amelyről jelenleg hallani lehet a bankkártyákkal kapcsolatban.
Digitális Fizetési Index néven új mérőszámot vezetett be Magyarországon a Mastercard. A vállalat szerint a 45 mutatóból kalkulált index célja, hogy erre alapozva a bankok és más szolgáltatók megismerjék a fogyasztókat annak érdekében, hogy újfajta fizetési megoldásokat találhassanak ki.