Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A belföldi utazások és a kevésbé ismert úti célok a népszerűek a Mastercard felmérése szerint.
32 ország turistái alapján készített felmérést publikált hétfőn a Mastercard. A Recovery Insights: Készen áll a felszállásra? című kiadványról azt írják, betekintést nyújt a legfontosabb globális utazási trendekbe.
A kiadvány szerint 2019-cel, a járvány előtti évvel összevetve 2021 májusára 13 százalékkal költenek többet autók üzemanyagára az utazók. Az autós utazások – a 2020-as év nagy trendje – nem tűnnek el. A jelentés szerint a helyi utazások és a kevésbé ismert helyszínek iránt erős a kereslet.
A légi közlekedés nemzetközi szinten még nem érte utol magát, de a belföldi járatokat nézve ez lassan már elmondható. Az elemzés szerint a vizsgált országok ötöde tért vissza a belföldi repülésekben a járvány előtti szint legalább 90 százalékához. Egyes országokban – köztük az Egyesült Államok, Ausztrália és Franciaország – a belföldi repülőjáratokra már több jegyet foglalnak, mint a járvány előtt. A repülések számának lendületes bővülését látva a Mastercard szakértői – egy korábbi jelentést idézve – azt írják:
2021 végére 27 ezerrel kevesebb pilóta lesz, mint amennyire az iparágnak szüksége lenne; figyelembe véve azt is, hogy sok, a járvány alatt elbocsátott pilótát vesznek majd vissza állásba.
Ahogy az emberek felkészülnek az újrakezdésre, egyre többet költenek szépségszalonokban, de a bőröndüzletek forgalma is emelkedett. Keveseket érint, hogy a hajókereskedők forgalma 30 százalékkal nőtt, de annál több embert, hogy eközben a kerékpárboltok forgalma 62 százalékkal lett magasabb.
Más-más országok turistái eltérő trendeket követnek – emeli ki továbbá a Mastercard. Például a britek viszonylag többet költenek szállodákra, míg a Kínából érkező turisták áruházakban adnak ki több pénzt. 2019-ben – jegyzik meg – a kínai turisták költötték a legtöbbet: több pénzt hagytak külföldön, mint Németország (a világ 3. helyezettje) és az Egyesült Királyság (4. helyezett) turistái együtt.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.