A végtelen lehetőségek iparága
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Nagyot ugrott az utóbbi időben mind a bankkártyás fizetések száma, mind az online vásárlások aránya. Nem mindegy tehát, hogy milyen benyomások érik webshopokba özönlő felhasználók szépen bővülő tömegeit. Ehhez adunk néhány tippet.
Éves szinten 7 százalékkal nőtt a bankkártyás fizetések száma Magyarországon 2020 során, nem kis részben a koronavírus-járvány miatt bevezetett biztonsági intézkedések hatására. Tavaly összesen majdnem 970 milliószor fizettek bankkártyával a vevők, vagyis naponta 2,65 millió tranzakciót bonyolítottak le – írtuk nemrég a hvg.hu-n.
Ezzel párhuzamosan jelentősen bővült az online vásárlás, a legalább hetente így vásárló magyarok aránya két év alatt megduplázódott. A vásárlók ráadásul kevésbé az esetleg kedvezőbb ár, mint inkább a kényelem miatt rendelnek online, kulcskérdés, hogy milyen benyomásokat szereznek egy-egy online bankkártyás vásárlás során.
Két dolog jól került ki a járványból: a kezünk és a bankkártyánk
Későn bizonyosodott be, hogy a koronavírus elsősorban a levegőben terjed. Az utólag már indokolatlanul szigorúnak tűnő védelmi javaslatok - például a gyakoribb kézmosásra és a nélkülözhető érintések kerülésére - két dologra azonban biztosan jók voltak. Egyrészt legalább olyanok is rászoktak a kézmosásra, akiknek korábban az ilyesmi igen ritkán jutott csak eszükbe.
Vagyis a webes kereskedők jól teszik, ha minél nagyobb figyelmet szánnak a vásárlói, azon belül is a fizetési élményre, hiszen súlyos százalékokat jelenthet forgalmukra egy-egy jól kidolgozott rendszer. Nekik igyekszünk tippeket adni Ferge Balázs SEO stratéga, webáruház-tanácsadó, a seoacegedert.hu tulajdonosa segítségével.
1. Az egyszerűség kifizetődő
Minél egyszerűbb egy fizetési folyamat, annál többen fejezik be – mondja a szakember, aki szerint törekedni kell hogy az űrlapok átláthatók, kitöltésük magától értetődő legyen, a fizetési folyamat pedig csak a szükséges lépéseket foglalja magába. Nem csak elbizonytalanítja a felhasználót, ha sokáig kell kattintgatni a tovább gombra, újabb és újabb aloldalakra navigálni – vagy például ha fizetéshez külön be kell lépnie egy harmadik fél szolgáltatásába –, hanem a potenciális vevők lemorzsolódásához vezethet.
A szakember szerint vannak olyan webáruházrendszerek, amik 3–4 lépésre vannak beállítva, de sok esetben a webshopon dolgozó fejlesztőn múlik, hány lépést iktat be a folyamatba. Érdemes tisztázni vele az elvárásokat.
Aki javítani szeretne a fizetési folyamaton, annak célszerű lehet a kattintásokat és az egérmozgást rögzítő hőtérképes, és kényernyővideós szoftverekkel elemezni a felhasználók viselkedését, és ezzel optimalizálni az igényekhez a rendszert. A szakértő ajánlott erre fejlesztett szolgáltatásokat is, mint a hotjar.com vagy smartlook.com.
2. Pontos és érthető tájékoztatás
A bizalmat is építi és az élményhez is hozzájárul, ha a webshopot üzemeltető pontosan és közérthetően tájékoztatja a vevőket a fizetési lehetőségekről. Érdemes ezt a weboldalon jól látható helyre – a felső menüsorba vagy a láblécbe – vagy mindkét helyre – tenni, hogy könnyen megtalálják azok, akik még a kiválasztott áru kosárba helyezése előtt szeretnének tájékozódni.
3. Több lehetőség, több potenciális vásárló
Nem elhanyagolható tényező a fizetési lehetőségek minél szélesebb biztosítása, amelynek a révén minden vevő megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet. Az utánvét, a személyes átvétel, az előre utalás, a bankkártyás fizetés lehetősége már magától értetődő, de utóbbi esetében is megfontolandók a további lehetőségek. A fejlesztés és az integráció költségei között ugyanakkor lehetnek különbségek.
A legnépszerűbb hazai kártyás fizetési megoldások között nagyjából ebben a sorrendben található az OTP Simple Payje, a Barion, a Borgun, de az egyes kereskedelmi bankoknak is vannak külön megoldásaik, és sokaknak magától értetődő a PayPal.
Amikor a webshop dönt egy megoldás mellett, akkor érdemes mérlegelni azt, hogy milyen vásárlói kört szólít meg, és a hozzájuk legközelebb álló, ismert és kényelmes megoldást célszerű választani. Konzervatívabb vásárlói közösségnél a jól ismert nevek kelthetnek bizalmat, a technológiai változásokra nyitottabb felhasználói kör esetén jöhetnek a modernebb és a gyakran kedvezőbb díjakat és feltételeket kínáló frissebb megoldások.
4. Bizalomkérdés
A fizetési élménynek fontos összetevője a webáruház iránt érzett bizalom is. Ebbe beletartozik nemcsak a márka ismertsége, esetleg a webshop tulajdonosa, alkalmazottjai bemutatkozása, de az oldal érthetősége, a választott megoldások megbízhatósága, és persze a rendszer biztonsága. A vásárlók akkor fizetnek szívesen és jó érzéssel online, ha biztosak lehetnek benne, hogy személyes és bankkártyaadataikat biztonságban tudhatják.
És néhány általános webshopos tanács
A vásárlási élmény persze nem a fizetésnél kezdődik. A szakember szerint általánosságban arra érdemes figyelni, hogy a weboldal tartalma azonnal érthető legyen, a felhasználó számára egyből derüljön ki, milyen oldalra navigált, milyen témájú webshopban van. “Az első néhány másodpercben dől el, hogy ottmarad-e a vevő vagy sem.
„Kulcsfontosságú még a betöltési sebesség és az oldal gyorsasága is. Érdemes még a vevő figyelmét egyből a termékek felé terelni, de az sem mindegy, milyen színekkel operál a bolt: a zöld és a narancssárga inkább kattintásra ösztönöz, míg a piros kevésbé. Persze sok múlik az arculaton is, van, aki ennek rendeli alá a színhasználatot.
Fontos kérdés a keresőoptimalizálás, a menüpontok, aloldalak elnevezése, a kulcsszavak használata. Nem csak a keresések miatt, de a felhasználó szempontjából is fontos, hogy találkozzon az általa keresett kulcsszavakkal. Az egyik legfontosabb tényező pedig a termékkínálat: célszerű megadni az adott termékcsoporthoz, kulcsszóhoz tartozó termékmennyiséget, így nagyobb eséllyel fognak vásárolni, és lesznek elégedettek a felhasználók. Ráadásul ez a Google-találatok eredményét is jelentősen befolyásolja. A megfelelő termékmennyiséget célszerű a konkurenciához mérni, aminek fontos lehet egy alapos konkurenciaelemzés – mondta Ferge Balázs.
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Rövid távra is érdemes az időszakosan szabad forrásokat hozamot termelő formában tartani.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.