szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bank- és hitelkártyák hátulján lévő mágnescsík több évtizedes technológia, ami a Mastercard szerint megérett arra, hogy végleg nyugdíjba küldjék. A kártyakibocsátó meg is lépi.

A Mastercard a következő években fokozatosan megszünteti a mágnescsíkok használatát a hitel- és betéti kártyáin, mivel az iparágban már kényelmesebb és biztonságosabb alternatívák is elérhetők – jelentette be a The Verge szerint a kártyakibocsátó vállalat kedden.

A Mastercard szerint az átállás Európában már 2024-ben megkezdődik, mivel ebben a régióban a mikrochippel rendelkező kártyák széles körben elterjedtek. Ezzel szemben az Egyesült Államokban, ahol az érintésalapú technológia bevezetése lassabban haladt, csak 2027-től állnak át a csíkmentes bankkártyákra.

A vállalat azt is közölte, hogy 2029-től már kizárólag olyan betéti és hitelkártyákat ad majd ki, amik nem rendelkeznek mágnescsíkkal, 2033-ra pedig végleg leszámolnak az évtizedek óta létező technológiával. Ez utóbbi egy csöppet sem túlzás, a mágnescsík ugyanis az 1960-as évek óta van jelen a bankkártyáknál.

Az elektronikus fizetés az 1990-es években vált biztonságosabbá, miután globálisan is elterjedt az EMV chipszabvány. Ez biztosította, hogy a kártyabirtokosok adatai a kártyákba épített kis áramköri chipekben tárolhatóvá váljon. A napjainkban elvégzett kártyatranzakciók 86 százaléka már az EMV-s chippel történik világszerte.

A Mastercard közleményében megjegyezte, hogy a világjárvány hatására robbanásszerűen nőtt az érintés nélküli fizetések száma, amelyeket a legtöbb modern okostelefon segítségével is végrehajthatnak a vásárlók.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Most először számolták ki Magyarországon a Digitális Fizetési Indexet

Digitális Fizetési Index néven új mérőszámot vezetett be Magyarországon a Mastercard. A vállalat szerint a 45 mutatóból kalkulált index célja, hogy erre alapozva a bankok és más szolgáltatók megismerjék a fogyasztókat annak érdekében, hogy újfajta fizetési megoldásokat találhassanak ki.