Belépett a 21. századba a BKK: egy járaton már lehet bankkártyával jegyet venni, és még jegyet se nyomtatnak
A 100E Repülőtéri Expresszen a jegyvásárláshoz mostantól elég egy bankkártya, azt kell megmutatni az ellenőrnek is.
A 100E Repülőtéri Expresszen a jegyvásárláshoz mostantól elég egy bankkártya, azt kell megmutatni az ellenőrnek is.
Megviselte, de nem törte meg a hazai digitális kereskedelmet az elmúlt évek gazdaságilag viszontagságos időszaka egy friss összesítés szerint. Jól látszik, hogy a vásárlói igények változnak. Ez leginkább a magyar cégeknek okozhat fejtörést, amelyeknek egyre nagyobb kihívás lesz lépést tartani a helyi piacot leuraló külföldi versenytársaikkal.
Míg pár évtizeddel ezelőtt szinte csak a rocksztároknak és a legfontosabbaknak járt a különleges bánásmód, addig ma már szinte természetes, hogy bármilyen eseményre menjünk, vagy reptéren várakozzunk, legyen egy VIP-részleg. De tényleg olyan extrákkal jár a VIP, ha utazunk, koncertre megyünk, esetleg az Aquaworld felé vesszük az irányt?
Mindenkinek a fejében megvannak azok a szakmák, ahol még mindig természetes, ha csak készpénzt fogadnak el. De mégis mitől ne lehetne kártyával fizetni a piacon, a festőnél vagy a masszőrnél? A mai korszerű – és egyre olcsóbb – technikáknak köszönhetően nem lehetetlen elvárás, hogy a kereskedelem és a gazdaság minden szegmensében tudjunk kártyával fizetni. Cikkünkben a pro és kontra érveket járjuk sorba érintett kereskedők és szolgáltatók véleményein és tapasztalatain keresztül.
Egy kecskeméti cég innovációjának köszönhetően rendkívül egyszerűvé és kényelmessé válhat a nyugtaadás, ráadásul az a törvényi kötelezettség is könnyedén teljesíthető, miszerint 2023. július 1-jétől a vendéglátó egységeknek kötelező a tevékenységükről adatokat szolgáltatni a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központnak. Interjú az applikációt fejlesztő cég, a CMO24 vezérigazgatójával, Várkonyi Gáborral.
Töretlenül nő a kártyás fizetés népszerűsége hazánkban – derül ki egy friss reprezentatív kutatásból*. Ráadásul számos webáruházban egyetlen kattintással fizethetünk – most elmondjuk, miért érdemes élni ezzel a lehetőséggel, illetve hogyan rendelhet gyorsan és egyszerűen a neten.
Népszerűek, fontosak és fenntarthatósági szempontból rendkívül hatékonyak a faültetési akciók, ám nem mindegy, hova, hogyan, mikor és milyen fát ültetünk. Hogyan kezeljük le a fákat, mi a beiszapolás és mire figyeljünk már az ültetés előtt – ezekről is kérdeztük a kertészmérnök szakértőt.
Nem is gondolnánk, mennyien ódzkodnak attól, hogy bankkártyájuk adatait megadják az online tranzakciók során. A CIB Bank szakértőjének segítségével próbáljuk meg eloszlatni a leggyakoribb tévhiteket.
A felhasználó élmény komoly versenyelőnyt jelenthet a banki szolgáltatók, fintech-cégek számára, ez azonban csak a jéghegy csúcsa.
Közgazdaságtani fogalomként indultak, mára az online kereskedelem fontos szereplői. A long-tail kereskedők az utóbbi időben megerősödtek, de könnyen le is morzsolódhatnak, ha nem figyelnek néhány tendenciára. De kikről is van szó pontosan, miben másak és hogyan lehetnek jobbak?
Átfogó kutatás készült a hazai mikro- és kisvállalkozások működési módszereiről és arról, mennyire tartják szem előtt a környezet védelmét.
Magyarországon eddig sosem alkalmazott, de a világ több pontján már jól működő, a közösségi közlekedéshez hozzáférést biztosító digitális megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Központ, a K&H, a Mastercard és a Monet+. Gyorsabbá és egyszerűbbé válhat a rendszer.
Napjainkban egyre égetőbb kérdést jelent a klímaválság, sorra jelennek meg a különböző hírek és cikkek, milyen problémákkal kell szembenéznünk a nem is olyan távoli jövőben.
A Mastercard által az idén másodszor, - ezúttal hét közép- és kelet-európai ország adatai alapján - összeállított Digitális Fizetési Index 56 pontos átlagértékénél Magyarország kettővel többet kapott. Az egy évvel korábbi összpontszámnál pedig 7-tel ért el magasabb értéket, elsősorban a digitális fizetési infrastruktúra fejlődésének köszönhetően. Ugyanakkor az elektronikus lehetőségekről meglévő tudás és azok használata még hagy maga után kívánnivalót.
Egyre több lehetőség nyílik a különféle digitális fizetési megoldásokra Magyarországon, viszont a magyarok ezekről semmivel se tudnak többet, mint egy évvel ezelőtt, és bár többet használják a lakosok ezeket a lehetőségeket, a digitálisan fizetők száma nem nő: az kártyázik csak, aki eddig is kártyázott, az idősek, alacsony végzettségűek pedig egyre inkább leszakadnak.
Ma már pluszeszköz beszerzése nélkül is biztosítható az érintéses fizetési lehetőség, méghozzá egyszerűen, okostelefonnal.
Egy online kereskedői felületen követni fizikai és webáruházunk forgalmát, részletesen látni a különböző fizetési módokat (készpénz, bankkártya, utalvány, egyéb), továbbá egy helyen elérni a számláinkat, a költségeinket és minden, az eladáshoz kapcsolódó értékes információt, méghozzá a saját igényünk szerint? Ez ma már nem is lehetetlen. Hála egy hazai vállalkozásnak, a PSC Central Eastern Europe Kft.-nek, amely Európában elsőként hozott létre egyedülálló, mindenre kiterjedő komplex rendszert. A részletekbe a cég egyik alapítója, ügyvezető igazgatója, Molnár Tamás avat be.
Ma már nem elég a szelektív hulladékgyűjtés, a többször használt bevásárlószatyor ahhoz, hogy a jövő nemzedéke is úgy érezze: teszünk valamit azért, hogy a klímaszempontból apokaliptikus jövőképüket megváltoztassuk. A Z generáció azt várja, hogy ne csak az egyén, de a vállalatok is vállaljanak felelősséget a fenntartható jövőért. Elvárásaik nemcsak külföldön, de a hazai piacon is egyre erősebbek: míg a pszichológusok egyre több klímaszorongással, a generációról készült tanulmányok egyre aktívabb „zöld” fogyasztókkal találják szembe magukat.
A zsűriben ott ült Erdős Virág, Tompa Andrea, Dragomán György, Máté Gábor és Závada Péter is.
Új szabványokat vezet be a Mastercard, amihez bankok, kereskedők és technológiai szolgáltatók is csatlakozhatnak.