#Most vagy soha!

Fónagy Zoltán: Történelmi hitelesség vagy aktuálpolitika? A Most vagy soha! a történész szemével
 

Fónagy Zoltán: Történelmi hitelesség vagy aktuálpolitika? A Most vagy soha! a történész szemével

Elfogadható egyszerűsítésnek, dramaturgiai sűrítésnek tartom, hogy Petőfiék cselekvési motivációját egyetlen pontba koncentrálták. Egy játékfilmben tényleg nem lehet elemezni a 12 pontot. Ám a kiválasztott motívum – hogy a megszületendő gyermek magyarul beszélhessen majd – teljesen történetietlen, egyszerűen hamis. A nemzeti szempont kizárólagossá tétele a Nemzeti dal üzenetét is elszegényíti – írja a Petőfi-filmről történész szerzőnk, aki emlékszik olyan filmre, amelyben a történeti hitelesség, a művészi színvonal és a közönségsiker nem bizonyult összeegyeztethetetlennek.

hvg360 hvg360



Utoljára Rákosiék feszültek rá ennyire Petőfi-filmre, és az eredmény is hasonló lett
 

Utoljára Rákosiék feszültek rá ennyire Petőfi-filmre, és az eredmény is hasonló lett

A Most vagy soha! nagyon sok szempontból méltó párja az államszocialista korszak nagy költségvetésű kurzusfilmjének, a Föltámadott a tengernek, hiszen ugyanúgy kevéssé derül ki belőle például, hogy miként láthatták a korszak emberei az 1848-as átalakulást, ehelyett a film készítői a szereplőket inkább aktuálpolitikai üzenetek közvetítésére használták.









Hajdu Szabolcs: „Mivel nem akarok megint szívességi alapon filmet csinálni, logikusan következik a külföld”
 

Hajdu Szabolcs: „Mivel nem akarok megint szívességi alapon filmet csinálni, logikusan következik a külföld”

A mi generációnk a nemi és családon belüli szerepek elképesztő sebességű átalakulásának az áldozata – mondja Hajdu Szabolcs, akinek új filmjét, a Kálmán-napot március 14-én mutatták be a mozik. Az Ernelláék Farkaséknál filmmel indult a színdarabjait filmre adaptáló rendező párkapcsolati trilógiája, a mostani ennek a második része, a harmadik is idén kerül a mozikba.