Özönlenek a lehúzó értékelések a Most vagy soha! IMDb-adatlapjára, jelenleg 1,2 ponton áll

Rákayék Petőfi-filmje elsöprő többségben kapott egycsillagos értékelést.

  • hvg.hu hvg.hu
Özönlenek a lehúzó értékelések a Most vagy soha! IMDb-adatlapjára, jelenleg 1,2 ponton áll

Elözönlötték az egycsillagos értékelések az új Petőfi-film IMDb-adatlapját, ami csütörtök délután, tehát pár órával a hivatalos bemutató után 1,2 ponton áll, vette észre a 24.hu.

Eddig közel 600-an értékelték a Rákay Philip nevével fémjelzett Most vagy soha! című produkciót, amibe minden idők legnagyobb hazai filmes költségvetését pumpálták bele, és ami a mostani állás szerint máris olyan durván lepontozott, jellemzően közpénzégető filmeket utasított maga mögé, mint az Elk∗rtuk, a Kis Vuk, az Álom.net, az Aranybulla vagy az Elment az öszöd. Fontos ugyanakkor hozzátenni, hogy a drasztikusan lehúzó értékelések sokszor egyfajta állásfoglalást is jelentenek, ez különösen jellemző a kurzusfilmek megítélésére.

A filmet mi is megnéztük, itt írtunk róla:

Rákay Philipék semmit nem értettek meg a forradalomból, hiába forgattak 6 milliárdos filmet róla

Minden idők legnagyobb hazai filmes költségvetése arra ment el, hogy a jó ízlést hírből sem ismerő alkotók megmutassák: mi is tudunk kicsit sárga, kicsit savanyú, B-kategóriás akciófilmet készíteni, akár Petőfi Sándorról is, az első magyar Jediről, akit az első magyar Terminátor üldöz megveszekedetten.

Mondjuk, a kritikus hangok nem biztos, hogy egyáltalán eljutnak a készítőkhöz: Rákay azt nyilatkozta a Mandinernek a kritikákat illetően, hogy „ez a szánalmasan ócska színjáték” őt már rég nem érdekli.

Emellett többször is világossá tette, hogy a filmje egyetlen és számára a legfontosabb helyről kaphatja a legnagyobb elismerést, mégpedig a nézőtérről. Korábban pedig egyenesen azt mondta, hogy hazafias kötelezettség elmenni a moziba és megnézni – hát, ha ez nem hozza meg rá a kedvet, akkor semmi. Mondjuk a nézettség megalapozásán sokat segít, hogy a hírek szerint diákokat vezényelnek a moziba, kötelezővé téve a film megnézést, és aki kihagyja, igazolatlant kap. Ezt az ország több pontjáról, Budapestről, Veszprémből és Szegedről is megerősítették.

Ha besül a kurzus három legfontosabb filmje, elzárják az állami pénzcsapot

Soha nem volt ennyire centralizált és kizárólagos a magyar film állami finanszírozása. Három érdekcsoport osztozik a pénzen, amiből szinte csak történelmi művek készülnek. A kurzus három legfontosabb filmje kerül mozikba ezekben a hónapokban, sikerükön múlik a projekt jövője.

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?