MÁV személycserék: operatívabb vezetést várnak el
A korábbinál operatívabb vezetést várnak el a MÁV-tól, ezért szűnik meg a kettős vezetés és kerültek új tagok az igazgatóságba - válaszolta Antali Károly az MTI kérdésre.
A korábbinál operatívabb vezetést várnak el a MÁV-tól, ezért szűnik meg a kettős vezetés és kerültek új tagok az igazgatóságba - válaszolta Antali Károly az MTI kérdésre.
Távozik a MÁV vezérigazgatói posztjáról Heinczinger István, munkaviszonya közös megegyezéssel szűnik meg november 15-i hatállyal - közölte a közlekedési tárca csütörtökön.
Andrási Miklós MÁV-elnökké történt kinevezése után a vasúttársaság szerződést kötött azzal a céggel, amelynek Andrási volt az igazgatója – írja a Magyar Nemzet, megjegyezve: a Bajnai-kormány éppen az új MÁV-vezértől várta az állami társaság rendbetételét.
Nemcsak a 2010-es költségvetésének 40 milliárd forintos megkurtítása miatt aggódhat a MÁV, hanem amiatt is, hogy a kormány meg akarja fosztani attól a csaknem 19 milliárd forintnyi áfa-összegtől is, amelyet a társaság 2004-ben és 2005-ben fizetett be, ám utóbb kiderült, hogy fölöslegesen - számol be keddi számában a Népszabadság.
A MÁV-tól távozó vállalati vezetők munkaviszonyuk megszüntetésekor a jogszabályok, illetve a kollektív szerződés és a munkaszerződésben foglaltak szerint részesülnek végkielégítésben, felmondási időre járó díjazásban - közölte a MÁV Zrt. kommunikáció pénteken az utóbbi időben a végkielégítésekről megjelent sajtóhírekre reagálva.
Bizonyos feltételek mellett az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) pénzbeli támogatást tud biztosítani a MÁV-nak, de csak hiteles reformlépések finanszírozásában tudna szerepet vállalni - írta pénteki számában a Népszabadság.
Távozásakor 110-120 millió forintot kaphatott a MÁV két felsővezetője, egy harmadik társuk pedig kevesebb mint háromévi munkaviszony után mintegy százmillió forintot – írta pénteki számában a Magyar Nemzet.
Csak a decemberi fizetések fedezete van meg a MÁV-csoportnál, januárban elfogy a pénz, s az év első hónapjában csődbe megy a magyar vasúttársaság - írta csütörtöki számában a Magyar Nemzet egy szakmai háttéranyagra hivatkozva, amely a közlekedési tárcától jutott el a laphoz.
Háromnegyedórás késésekre lehet számítani a Budapest-Szob és a Vác-Balassagyarmat vasútvonalon a szerda délutáni, koraesti órákban - közölte a MÁV.
A lehetséges MÁV-sztrájk alatt vasúti átjárókat állnának el a szerelvényekkel, így megbénulna a közúti közlekedés is - a Magyar Nemzet szerint ez a terv is megfogalmazódott a munkabeszüntetésre készülő vasutasok között.
A készülő átalakítási koncepció szerint a jövőben már nevében sem viselné az állami jelzőt a Magyar Államvasutak (MÁV); a jelenlegi MÁV Zrt.-ből leválasztanák a működéshez szükséges egységeket, a meglévő 247 milliárdos hitelállomány mellé 88 milliárd forintnyi új kölcsönnel terhelt, „kiüresített” társaságot pedig a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) felügyelete alá helyeznék –a írta hétfői számában a Népszava.
Leszakadt a felsővezeték a Budapest-Vác-Szob vasútvonalon Rákos-rendező és Rákospalota-Újpest között mindkét vágány fölött, emiatt a szobi és a Veresegyházon át Vácig közlekedő vonatok 30-40 perc késéssel közlekednek - közölte a MÁV hétfőn reggel az MTI-vel.
Kamionnal ütközött össze egy személyvonat csütörtök reggel a Borsod-Abaúj-Zemplén megyében Hidasnémeti és Novajidrány között egy lámpás átjáróban; késésekre lehet számítani – közölte a MÁV. A szlovák rendszámú kamion vezetője a járművel elmenekült a helyszínről.
Nem kevesebb, mint 88 milliárd forintnyi hitelt igényel a MÁV; a kölcsönkérelmek október végén a bankok elé kerülhetnek - mondta a Világgazdaságnak a közösségi közlekedés átalakítását irányító kormánybiztos.
A közösségi közlekedés átalakításával párhuzamosan személyi döntések is aktuálissá válnak MÁV-nál, a közeljövőben leválthatják Heinczinger Istvánt, a MÁV Zrt. vezérigazgatóját - értesült kormányzati forrásból az MTI.
Késésekre lehet számítani a Budapest-Szeged és a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalakon - közölte a MÁV.
A biztosítóberendezés hibája miatt 20-25 percet késnek a személyszállító vonatok a Budapest-Dombóvár-Pécs és a Gyékényes-Pécs vasútvonalon - közölte a MÁV.
A magyar vasút területén a 2010. évi költségvetésben tervezett 40 milliárd forint nagyságú forráskivonás beláthatatlan módon, rendkívül károsan érinti az ágazatot - közölte a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés.
A Vasutasok Szakszervezete (VSZ) elnöksége elfogadhatatlannak tartja a vasútvonalak bezárásáról a sajtóban megjelent elképzeléseket.
Egyes vonalokon rendszeresen késnek a vonatok. Nem csupán a gyors vagy személyvonatok, de az Intercity esetében sem ritka ma már a 40 perces várakozás.