Nyomoz a rendőrség a Keletiben kisiklott mozdony miatt
A MÁV szerint a pályát helyreállították, a forgalom elindult rendben.
A MÁV szerint a pályát helyreállították, a forgalom elindult rendben.
A MÁV előre figyelmeztetett, 5-10 perces késések előfordulhatnak, de a tervek szerint a vonatok jelentős többsége már teljes útvonalán közlekedhet.
Hegyi Zsolt vezérigazgató szerint az augusztusi balesetért felelős csavarokat azóta minden indokolt helyen lecserélték.
A vasúttársaság finanszírozása túl alacsony, szinte mindenki találkozott már gondokkal az utazása során, a megye- és országbérletek viszont pártpreferenciától függetlenül népszerűek.
„Nagyszámú” pályázat érkezett a rákosrendezői vasúti terület megtisztítására kiírt tenderekre, jelenleg ezek kiértékelése folyik – közölte a HVG megkeresésére az Építési és Közlekedési Minisztérium. A beruházáshoz 27 lakást kell kiüríteni, öt esetben azonban továbbra sem tudtak megállapodni, így az ezekben az ingatlanokban élők lakhatása egyelőre nem megoldott.
Cáfolták azt is, hogy magára hagyta volna az utasokat, a szerelvényen várta meg a váltótársát.
Nemet mondott a túlórára a mozdonyvezető, így egy órával később értek haza azok, akik Tatáról Kelenföldre próbáltak eljutni.
A Székesfehérvár és Pusztaszabolcs közötti szakaszon volt szükség a buszos pótlásra.
A HÉV-ek jövőre is ugyanolyan menetrend szerint, azaz ugyanolyan gyakran és kapacitással fognak közlekedni, mint idén – közölte a MÁV-csoport. A HÉV-ekért felelős állami társaság vezérigazgatója egy hétfő reggel megjelent interjúban még azt mondta, nincs döntés az ügyben.
Hársfatea volt, Lázár János és a MÁV vezére nem. Nemcsak ők, a fideszes tagok sem mentek el a főváros Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság rendkívüli ülésére. Vitézy Dávid nyílt frontot vállal a kormánnyal, ebben pedig úgy fest, partnere a Tisza és a Párbeszéd, valamint a BKK és a BKV, sőt, még a civilek is.
A HÉV-járművásárlással és a járatritkítással kapcsolatos kommunikációban is ellentmondást talált Vitézy Dávid.
Hegyi Zsolt szerint az InterCity-késések ötöde a balatoni vonalakon keletkezett, mert a nagyobb igénybevétel miatt túl sok idő megy el a fel- és leszállással.
Drasztikusan csökkenhet a járművek száma az állami kézbe került HÉV-vonalakon, a MÁV vezetője szerint viszont még nincs döntés.
A francia Alstom által gyártott több áramnemű Astride mozdonyok akár 160 km/órás sebességgel is vontathatnak.
A vasúttársaság vezérigazgatója szerint ha lesz is változás, azt az utasok túlnyomó többsége nem is fogja érzékelni.
Hosszabb eljutási idővel kell számolni a Nyíregyháza-Vásárosnamény vonalon.
Tatabányán a megszokottól eltérő vágányokra érkezhetnek a vonatok, míg a Budapestre tartó, több kocsiból álló motorvonatoknál csak a menetirány szerinti első kocsiból lehet leszállni az állomáson.
Túl sok a késés, ez „kellemetlen” a MÁV-nak és „frusztráló” az utasoknak. Hegyi Zsolt pályafelújítást és járműbeszerzést ígért, de konkrétumok nélkül. Addig is a járműbeszerzés „0. pontja”: a karbantartás.
Hitelből és költségvetési forrásokból újítaná meg a vasutat a kormány, ha már az uniós pénzeket befagyasztották.