Éjszakázzanak a váróban – javasolja a MÁV azoknak, akik lekésik a nemzetközi csatlakozást
Ezt még Vitézy Dávid sem hinné el, ha nem a saját szemével olvasná a MÁV-közleményt.
Ezt még Vitézy Dávid sem hinné el, ha nem a saját szemével olvasná a MÁV-közleményt.
A MÁV szerint hiába tárgyaltak, egyoldalú döntést hozott az osztrák vasúttársaság.
Nem jár majd a Railjet Budapest és München között, Bécsig lehet vonatozni, ott át kell majd szállni. De a győri vonal felújítása és az így kieső járatok miatt borítékolható, hogy a Railjetek tömve lesznek. Vitézy Dávid szerint az osztrák vasút többször is figyelmeztette a MÁV-ot, hogy nem lesz jó vége a késéseknek a nemzetközi vonalon. A MÁV szerint az osztrák vasúttársaság egyoldalúan lépett.
Egyelőre 15 darab használt mozdony bérléséről ír alá szerződést a MÁV. Ez gyors, de csak apró válasz az égető járműhiányra, amelyet a 115 új villanymozdony már előkészített beszerzése enyhíthetett volna igazán, ha a kormányzat nem fújja le. A bérleti díj nem ismert, de az igen, hogy a lízingcég tulajdonosa az a kanadai alapkezelő, amelytől a kormány a ferihegyi repülőteret is visszavásárolná.
A MÁV szerint a földmunkák miatt van szükség mindkét vágány lezárására.
Megsérült a felsővezeték, leállt a közlekedés Szárliget állomásnál.
A vonal állapota politikai vihart kavart, de végre elkezdődik a felújítás.
Ez az a felújítás, ami addig késett, hogy Lázár János kirúgta a MÁV egyik vezérigazgató-helyettesét, majd ezt követően a tárcája Vitézy Dáviddal is szóváltásba keveredett.
Az utasoknak mindössze 4 százaléka használ ország- vagy vármegyebérletet.
Miért nem lehet Budapesten kezdeni a budapesti autóprobléma megoldását? Hogyan állít használható példát London és Prága a magyar fővárosnak? Ki kéne-e árusítsuk a vágányainkat? Van-e autósüldözés, lehet-e dugódíj? Fenntarthatósági podcastunk évadnyitójában Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár és egykori BKK- és BFK-vezér válaszolt az elmúlt hónapok legégetőbb közlekedési kérdéseire és vetítette előre nemzetközi példákon keresztül, hogy jó szakpolitikával milyen szerepe lehetne a tömegközlekedésnek egy fenntartható jövőben.
A szerelvény a baleset miatt nem tud továbbmenni.
Jelentős késésekre és járatkimaradásokra kell számítani, késő délutánra állhat helyre a forgalom.
Vezéráldozattal folytatódik a MÁV és Lázár csatája: a miniszter szerdán felmentette a vasúttársaság pályaműködtetésért felelős, illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét – erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes. A MÁV később úgy pontosította a politikus közlését, hogy csak az egyik vezetőt mentették fel. A döntés válasz arra, hogy a Budapest–Győr–Hegyeshalom fővonalon sebességkorlátozást vezettek be a pálya rossz állapota miatt, majd vita lett arról, miért nincs pénz az évek óta szükséges felújításra. Ebbe a vitába szállt bele Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is, akinek most Csepreghy vissza is üzent, amit pedig Vitézy sem hagyott szó nélkül.
A MÁV figyelmeztet, hogy a műszaki mentés elhúzódhat.