Elárulta a MÁV, mi megy nagyon a Balaton felé robogó büfékocsikban
Hamburger és sör, de a lepényeket sem vetik meg az utasok. Mit tippel, mennyi sör fogyott idén nyáron?
Hamburger és sör, de a lepényeket sem vetik meg az utasok. Mit tippel, mennyi sör fogyott idén nyáron?
A Győr-Sopron-Ebenfurt Vasút Zrt. kezébe kerülne a 16-os és a 23-as regionális vasútvonal értesülések szerint, az Építési és Közlekedési Minisztérium nyilatkozata alapján azonban az információk tévesek.
Többtucatnyi frissen felújított állomásépület marad funkció nélkül.
A fővárosi katasztrófavédelemhez több mint ezer bejelentés érkezett, de az ország több megyéjében is hatalmas károkat okozott az időjárás. Elővárosi és országos vonalak is érintettek az ezt követő vasúti fennakadásokban.
Százból csak három ember elégedett a vasúti járműflottával, a magyarok 35 százaléka szerint viszont „nagyon aggasztó” a műszaki állapot, ami azonnali beavatkozást igényel – derül ki egy friss kutatásból. A mellékvonalak bezárása az emberek 41 százalékának okoz kisebb-nagyobb gondot.
Pénteken még úgy volt, hogy kizárólag előre váltott jeggyel vehető igénybe a vasúti mellékvonalak bezárása után a “vonathelyettesítő autóbuszos kiszolgálás”, ez már az éles üzem első napján megváltozott.
A mezőhegyesi Ménesbirtok számolatlanul nyeli a tízmilliárdokat, miközben a birtoktulajdonos alapítvány elnöke miniszterként asszisztált az itteni vasút bezárásához. Úgy tűnik, hogy a buszlobbi lenyomta a környezetbarát közlekedési minisztert.
Nem indult fényesen a nap a vasútnál, a mellékvonalak bezárása után is küszködnek azzal, hogy el tudjanak indítani vonatokat. A bezárást követő hajnalban és reggel szinte semmi nem jött össze.
A Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton, akkor még Úttörővasútként 1948. július 31-én indult el az első vonat, a 75. évfordulóra színes programokkal készülnek.
A tragédia idején a fény- és félsorompó is tilos jelzést mutatott.
A MÁV és a közlekedési minisztérium az ellenállást akarja elkerülni a pár nap alatt végrehajtott vonalbezárásokkal, van olyan érintett önkormányzat, ahol mindenki szabadságon van.
Néhány esetben hosszabb lesz busszal a menetidő, mint a leálló vasúttal – ismerte el a MÁV-Volán csoport, amely viszont azzal vigasztalja az utasokat, hogy a buszok napraforgómezők mellett haladnak majd, és bár kerékpárt nem lehet felvinni rájuk, lesz rajtuk USB-töltő.
Fábry Szabolcs a mellékvonalak bezárása ellen kikelő írásának kritikái ellenére mégis olyan címet adott, ami azt hirdeti, hogy Orbán Viktornak van igaza.
A tíz, augusztustól Volánbusszal kiváltandó vasúti mellékvonalból kettőnél is lassabb lesz az ígéretek ellenére a vonatnál a busz, de az egyiknél, a Dombóvár-Komló viszonylaton egy expressz buszjárattal próbálnak ezen javítani – árulta el a friss tervet a hvg.hu-nak Gulyás Gergely miniszter.
A mellékvonalak bezárása kormányokon átívelő politikai pótcselekvés, aminek kevés köze van a vasút problémáihoz, ahogy azok megoldásához is. Most – saját ígéreteivel is szembemenve – mégis ehhez nyúl az Orbán-kormány. Pedig a mellékvonalak egy része Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint menthető lenne, ráadásul a bezárás után „a megtakarítás vonalanként egy hónapban egy MÁV-os igazgató bérét nem éri el". A belföldi vasúti személyszállításnak jót tenne a piacnyitás, de erre csak 2034-től látszik remény.
A levél szerint a mostani gyors döntés közvetlen oka, hogy a miniszter megijedt egy közelmúltbeli kínos balesettől, amelyben járműhiba miatt utasok sérültek meg. Az aláírók szerint az nem perspektíva, hogy adjunk irreálisan olcsó bérletet az embereknek, hogy aztán a kieső bevétel következményeként az utasok bennégjenek a vonatban.