Így változik a buszok, a vonatok és a HÉV-ek menetrendje a hosszú hétvégén
A reggeli és délutáni InterCity-khez plusz kocsikat is csatolnak.
A reggeli és délutáni InterCity-khez plusz kocsikat is csatolnak.
A vonatpótló autóbuszok haladását igyekszik segíteni az autópályakezelő.
A miniszter a MÁV forráshiányára hivatkozva felfüggesztette a régóta csúszó projektet.
Te mondd, hogy felsővezeték-szakadás, a te hangod mélyebb.
Ezek után az egyik megállóban műszaki hiba miatt a busz nem bírta becsukni egyik ajtaját.
Videót is közzétett a MÁV a Facebookon hétfő reggel arról, hogy elindult az első olyan szerelvény, amit a vasúttársaság újonnan bérelt, használt Siemens-mozdonyainak egyike vontatott, ám azzal már nem dicsekedtek el, hogy visszafelé a mozdony lerobbant. A hvg.hu kérdésére azt írták, hogy a szerelvénynél „ajtóvezérlési hiba” lépett fel.
A videón látható vagyonőr nem a MÁV-Volán csoport munkavállalója.
Mindezek ellenére hamarosan kormány-előterjesztéssé válhat az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV–Volán által kidolgozott tíz évet felölelő vasútfejlesztési koncepció.
A Railjetek a hét első két napján még a megszokott módon közlekednek, csak szerdától kell átszállni Bécsben annak, aki továbbutazna.
A MÁV szerint most nem volt idő a vágányzárak összehangolására.
Egyre több hír szól a MÁV elképesztő állapotáról. Például mozdonyvezetőből sincs elegendő. KAP-nak több megoldási javaslata is van. Valaki majd benyomja a gázt Nyíregyházán, aztán Budapesten elkapják a vonatot, mint a repülőgép-anyahajókon. Vagy bízzuk Elon Muskra a megoldást? Elindulhat a lakossági vasutasképzés is – vonatozni már mindannyian megtanultunk a lagzikban. Végül, ha nincs más megoldás, magyar vasúti Batmanként visszahívjuk Badár Sándort. Előkerülnek a személyes élmények is: Hadházi egyszer egy vonatút közben látta felvillanni a feliratot: "Mozdonyvezetőt keresünk".
Annak érdekében, hogy utazását Bécstől biztosan az eredeti Railjettel tudja folytatni, javasoljuk, hogy a Bécsbe történő eljutáshoz – az eredetileg tervezett utazásához képest – 1 órával korábban induló, nemzetközi vonatot válassza – javasolja szombati közleményében a MÁV. A közleményből az is kiderül, hogy nem valamennyi Railjet járatra vonatkozik az az osztrák döntés, melynek értelmében a MÁV kocsijai – a győri fővonalon végzett felújítási okozta sorozatos késések miatt – csak Bécsig közlekednek és az osztrák fővárosból azok nélkül indulnak tovább.
A MÁV által egyik napról a másikra megkezdett pályafelújítás gyakorlatilag a vonatkozó uniós szabályok mindegyikét megsérti.
Ezt még Vitézy Dávid sem hinné el, ha nem a saját szemével olvasná a MÁV-közleményt.
A MÁV szerint hiába tárgyaltak, egyoldalú döntést hozott az osztrák vasúttársaság.
Az osztrák vasúttársaság állítja, hogy kommunikált a MÁV-val a hibákról, mielőtt levágta a magyar vonatokat a nyugati vasúthálózatról, a magyar reakcióra még várni kell. Megnéztük, mennyire indokolják a késések a szokatlanul barátságtalan osztrák lépést, és hogy milyen gondok voltak, amíg ide eljutottak.
Ha késik a Budapestről induló vonat, az nem boríthatja fel Ausztria vasúti közlekedését.
Nem jár majd a Railjet Budapest és München között, Bécsig lehet vonatozni, ott át kell majd szállni. De a győri vonal felújítása és az így kieső járatok miatt borítékolható, hogy a Railjetek tömve lesznek. Vitézy Dávid szerint az osztrák vasút többször is figyelmeztette a MÁV-ot, hogy nem lesz jó vége a késéseknek a nemzetközi vonalon. A MÁV szerint az osztrák vasúttársaság egyoldalúan lépett.