Videó a Kőbányán kigyulladt dízelmozdonyról
Akkora volt a füst, hogy a vasúti közlekedést teljesen le kellett állítani ezen a szakaszon.
Akkora volt a füst, hogy a vasúti közlekedést teljesen le kellett állítani ezen a szakaszon.
Miért kellett tíz vasútvonalat bezárni? Meddig bírja a MÁV járműparkja az erőn felüli teljesítményt? Miért csak látványpolitikát folytatott a Fidesz a vasúton? Lesz-e valaha repülőalternatíva a vonat nemzetközi szinten? Közéleti podcastunkban utánajártunk, honnan erednek a MÁV problémái és mit okoz az életképes vasút hiánya a magyar társadalomban.
Az 1900-as évek legelején még Európa élvonalába tartozott a magyar vasút, azóta rendszerektől függetlenül sajnálják a pénzt rá, helyette ha valami baj van, bezárnak vonalakat. Emiatt egyre kevesebben választják a vonatot, úgyhogy a kihasználatlanság miatt jöhetnek az újabb bezárások. Hol rontottuk el?
„Szakmai érvekkel” vágott vissza Vitézy Dávidnak utódja, Nagy Bálint közlekedési államtitkár. „Vitézy Dávidnak megártott a meleg” – írta a politikus, miután Vitézy Dávid kiállt a megszüntetésre ítélt magyarországi vasútvonalak megtartása érdekében.Vitézy Dávid válaszában méltatlannak és komolytalannak nevezte Nagy Bálint kommentjét.
Alacsony kihasználtságú vasúti mellékvonalakat zár be augusztustól a kormány – az az Orbán-kabinet, amelyik ugyanezért „vasútrombolást” kiáltva hibáztatta ellenzékből a baloldali kormányokat, majd kampányígéretté tette a vonalak visszanyitását. Kormányra kerülve többel így is tett – most éppen ezek közül maga zár be újra hármat. A cél nem a takarékosság, hanem a leállás után felszabaduló néhány jármű és a személyzet forgalmasabb vonalakra irányítása.
Szerintük a buszokra váltás nem függ össze a hodászi balesettel, amiben több utas is megégett, hanem a jármű- és személyzethiány az oka.
Az említett mellékvonalak bezárásával kevesebb mint tíz jármű szabadul fel az országban.
A jegyértékesítési rendszer karbantartása miatt szünetel a vasúti jegyértékesítés.
A sérülteket a kiérkező mentők látták el.
Kábellopás miatt hibásodott meg a biztosítóberendezés.
Leszakadt a felsővezeték Cegléd és Ceglédbercel-Cserő között az egyik vágány felett, a másikon pedig pályakarbantartás miatt szünetel a forgalom; a ceglédi vonalon ezért jelentősen nő a menetidő - közölte a Mávinform a honlapján szombat délután.
A Kaposvár-Gyékényes-Murakeresztúr-Nagykanizsa vonalszakaszon, továbbá Boba és Ukk, valamint Abaliget és Bükkösd között feszültségkimaradás miatt áll a forgalom, Sávoly és Zalakomár között a biztosítóberendezés is meghibásodott.
Hétfőn is dolgoznak a műszaki mentésen a békéscsabai vonalon Tiszatenyő és Mezőtúr között.
Nem tudja garantálni a MÁV, hogy a nyáron kellemesen hűs kocsikban, időben érjünk célba. Kérdésünkre ezt maga a társaság is elismerte. A kinti 35 fok felett is kényelmet biztosító újabb klímaberendezések vásárlására ugyanis nincs pénze. A Balatonnál az igazán nagy káoszt idén nyáron még sikerült megúszni, most fokozott pályafelügyelettel készülnek arra, hogy beavatkozzanak, ha a hőség miatt baj lenne.
Áramütést szenvedett egy vasúti dolgozó, majd a segítségére induló munkatársát is megrázta az áram, és a mentősök is sérülést szenvedtek el a komáromi állomáson. Azóta már mindenki túl van az életveszélyen.
A fiatalok nem jelentették be előre utazásukat, a Ljubljanába induló InterCityn pedig eredetileg 228 ülőhely volt. Nem csoda, hogy problémát okoztak, aminek háromórás veszteglés lett a vége a Kelenföldi pályaudvaron.
Még bárki beleszólhat: társadalmi egyeztetésre bocsátották a 2023/24-es vasúti menetrend terveit.
Spanyol fiatalok lepték el csütörtök reggel a Budapestről Ljubljanába induló InterCity-t a Kelenföldi pályaudvaron. A tömegjelenetek miatt többen rosszul lettek, egy állapotos és egy idős nőt is ki kellett menteni a zsúfolt kocsikból. A vonat reggel kilenc helyett délben indult el, az utasok tapssal üdvözölték a fejleményt.
Áramárplafon, új alapszámla, árfigyelő, letiltott online póker és cashback - az új hulladékkezelési rendszeren túl is rengeteg változás startol most, ezek közül szedtük össze a tíz legfontosabbat.