szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni – erősítette meg a hvg.hu információját a vasúttársaság. A MÁV szerint 20 perccel is hosszabb lehet emiatt az út.

Jelentősen megnőtt a menetidő Magyarország egyik legfontosabb, 1-es vasúti fővonalán, a Budapest–Hegyeshalom–Rajka-vonalon, miután sebességkorlátozást vezettek be csütörtöktől a Biatorbágy-Szárliget szakaszon. Az okokról a hvg.hu kérdezte a MÁV-ot, és azt a választ kaptuk, hogy ezen a szakaszon “a pálya korossága többszörösen meghaladta a tervezési életciklusát”. Azt is írták:

az állapotromlást az idei nyáron tapasztalt intenzív esőzések és az elmúlt napok hősége felgyorsította.”

A MÁV közlése szerint részletesen kidolgozott tervvel rendelkeznek a probléma megoldására, és a közlekedési tárcával együttműködve a helyzet megoldásán dolgoznak. Addig is, átmenetileg, ahogy “a sínek túlmelegedése esetén a magyar kötöttpálya-hálózat más szakaszain is, további sebességkorlátozások révén garantálható csak a közlekedés biztonsága”.

Ezért – ismerte el a MÁV – a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást vezettek be mindkét vágányon, így

a vonatok menetideje így 5-10, esetenként 10-20 perccel meghosszabbodhat”.

Aki nosztalgiázna a még sebességcsökkentés előtti tempón, sőt annál egy kicsit gyorsabban is utazna virtuálisan, az itt végig mehet az egész 1-es vonalon, ráadásul 4K-ban:

Az 1-es vasúti fővonal állapotáról és a sebességcsökkentésekről írt a Közlekedő Tömeg civil szakmai szervezet is, hangsúlyozva, hogy “Bécset hamarosan nem hogy utolérni, hanem elérni sem lehet vonattal”, és ők is a 29 kilométeres Biatorbágy-Szárliget szakaszt hozzák fel példaként, ami a Budapest–Bécs fővonal hatodát jelenti. Azt is írják, hogy információik szerint itt

a vasúti pályát az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, ezért a vasúti síneket a vasbeton “talpfákhoz” rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egyszerűen elporladtak.

A témában szombat délután posztolt Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is, egy konkrét késést hozva példának és a hvg.hu cikkét idézve: "A ma 15:15-kor Budapestről pontosan indult soproni InterCity 27 perc késéssel érkezik épp Győrbe, és a térképrészleten látható, hogy a vonal szinte összes vonata késik. Miért? Itt a válasz a mai hírekben: “A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni – erősítette meg a hvg.hu információját a vasúttársaság. A MÁV szerint 20 perccel is hosszabb lehet emiatt az út.”

Vitézy megjegyezte: "ez Magyarország legfontosabb vasútvonala, az első számú kapcsolat személy- és teherforgalomban Győr és Bécs, ezáltal Európa felé - Ausztria utolérése helyett most épp távolodunk, szó szerint, 20-25 perccel". Hozzátette: "a jelenség nem egyedi, sok fővonalon szaporodnak jelenleg a lassújelek országszerte, pontosan, ahogy a MÁV néhány hónapja egy nyilvánosságra hozott térképen előre megjósolta".

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!