#MÁV






És akkor fél Európa a Hősokk terén nyaral
 

És akkor fél Európa a Hősokk terén nyaral

Extrém hőség tombolt Európa nagy részén; tovább csökkent a magyar irányadó kamat és az MNB szerint folytatódhat a gazdasági helyzetünk javulása; kútba esik a nagy Mbappé-üzlet, de a szaúdi nyomulás így is egyre nagyobb a sportban. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.

hvg.hu hvg.hu






Vitézy: 2034-ig várhatunk arra, hogy a MÁV-ot nyomás alá helyezze a piaci verseny
 

Vitézy: 2034-ig várhatunk arra, hogy a MÁV-ot nyomás alá helyezze a piaci verseny

A mellékvonalak bezárása kormányokon átívelő politikai pótcselekvés, aminek kevés köze van a vasút problémáihoz, ahogy azok megoldásához is. Most – saját ígéreteivel is szembemenve – mégis ehhez nyúl az Orbán-kormány. Pedig a mellékvonalak egy része Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint menthető lenne, ráadásul a bezárás után „a megtakarítás vonalanként egy hónapban egy MÁV-os igazgató bérét nem éri el". A belföldi vasúti személyszállításnak jót tenne a piacnyitás, de erre csak 2034-től látszik remény.




Fülke: A MÁV 2010 óta nincs rajta a kormány problématérképén
 

Fülke: A MÁV 2010 óta nincs rajta a kormány problématérképén

Miért kellett tíz vasútvonalat bezárni? Meddig bírja a MÁV járműparkja az erőn felüli teljesítményt? Miért csak látványpolitikát folytatott a Fidesz a vasúton? Lesz-e valaha repülőalternatíva a vonat nemzetközi szinten? Közéleti podcastunkban utánajártunk, honnan erednek a MÁV problémái és mit okoz az életképes vasút hiánya a magyar társadalomban.

hvg.hu hvg.hu


Vitézy Dávid kitart a vasútvonalak megmentése mellett, az illetékes államtitkár szerint megártott neki a meleg
 

Vitézy Dávid kitart a vasútvonalak megmentése mellett, az illetékes államtitkár szerint megártott neki a meleg

„Szakmai érvekkel” vágott vissza Vitézy Dávidnak utódja, Nagy Bálint közlekedési államtitkár. „Vitézy Dávidnak megártott a meleg” – írta a politikus, miután Vitézy Dávid kiállt a megszüntetésre ítélt magyarországi vasútvonalak megtartása érdekében.Vitézy Dávid válaszában méltatlannak és komolytalannak nevezte Nagy Bálint kommentjét.

hvg.hu hvg.hu

A most leálló tíz vasúti mellékvonalból hármat éppen Orbánék nyitottak újra
 

A most leálló tíz vasúti mellékvonalból hármat éppen Orbánék nyitottak újra

Alacsony kihasználtságú vasúti mellékvonalakat zár be augusztustól a kormány – az az Orbán-kabinet, amelyik ugyanezért „vasútrombolást” kiáltva hibáztatta ellenzékből a baloldali kormányokat, majd kampányígéretté tette a vonalak visszanyitását. Kormányra kerülve többel így is tett – most éppen ezek közül maga zár be újra hármat. A cél nem a takarékosság, hanem a leállás után felszabaduló néhány jármű és a személyzet forgalmasabb vonalakra irányítása.