Akár 1000 kilométeres hatótávú kínai luxus-villanyautó jön Európába
A több mint 650 lóerős újdonság csúcsmodelljébe 150 kWh kapacitású akkumulátor kerül.
A több mint 650 lóerős újdonság csúcsmodelljébe 150 kWh kapacitású akkumulátor kerül.
Az új gyártóüzem alig több mint egy hónap múlva már termelni fog.
Egyelőre még nem tudni, hogy melyik városban építik fel az üzemet.
A sanghaji központú vállalat, amelyet régóta nagy Tesla-riválisnak várnak, nálunk gyártaná az elektromos autóit kiszolgáló akkumulátorcsere-állomásokat és töltőoszlopokat.
A General Motors, a VW Csoport és más külföldi autógyártók az 1990-es évek óta domináltak Kínában is, de mára a vevők az elektromos autók esetében inkább a kínai márkákat preferálják.
Két dolgot is másképp csinál a kínai autógyártó, mint a hagyományos megoldás: cserélgetik az akkumulátort, amit ráadásul csak bérbe adnak a kocsihoz.
Egytől egyig olyan cégek, amelyek már akkor dollármilliárdokat értek, hogy autókat ténylegesen gyártottak volna.
Az új kínai villanyautó csúcsmodelljében egy hatalmas, nem kevesebb, mint 150 kWh kapacitású akkumulátor található.
Egy látványos szedánnal jelentkeznek be a kínaiak, ET7 néven.
A Nio ET7 csúcsváltozatában egy 150 kWh kapacitású akkumulátor kap helyet.
A Tesla kapitalizációja 250-szer nagyobb már, mint amekkora a vállalat várható nyeresége, az Arrival brit-orosz cég értéke is csaknem 16 milliárd dollár, miközben még egyetlen járművet sem dobtak piacra.
A Tesla több fronton gyorsan lelépte a régi nagy autógyártókat, és lehet, hogy hamarosan a Tesla is csak loholhat a feltörekvő kínai gyártók után.
Ha lemerült az akkumulátor, akkor néhány perc alatt egy teljesen feltöltött másikra cserélhető.