szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A sanghaji központú vállalat, amelyet régóta nagy Tesla-riválisnak várnak, nálunk gyártaná az elektromos autóit kiszolgáló akkumulátorcsere-állomásokat és töltőoszlopokat.

A NIO az új generációs autógyártók közül azzal koncepcióval emelkedik ki, hogy két dolgot is másképp csinál, mint a villanyautó-gyártók általában. Az egyik, hogy cserélgeti az akkumulátort a modelljei alatt, ahelyett, hogy csak tölteni lehetne ezeket, a másik, hogy az akkumulátort csak bérbe adja a kocsihoz. A New York-i tőzsdén is jegyzett cég értéke mára meghaladja a 32 milliárd dollárt, annak ellenére, hogy összesen eddig kevesebb, mint 200 ezer autót adott el globálisan.

Mindenesetre a céggel kapcsolatban folyamatosak a híresztelések, hogy terjeszkedést terveznek, ennek kapcsán röppent fel Magyarország is, mint lehetséges gyártási helyszín. A pletykáknak alapot ad az is, hogy a NIO üzemvezetői pozícióba keresett magyarországi munkavégzéssel munkatársat a LinkedIn oldalon, mindezek mellett a kínai sajtó is beszámolt egy lehetséges magyarországi üzem létesítéséről.

Cailian hírportál számolt be róla kínaiul, miszerint a NIO az akkumulátorcserélő állomásait és töltőoszlopait gyártaná az európai piacra az új magyarországi létesítményben. Hivatalos bejelentés egyelőre nem érkezett, de a vállalat egyik alkalmazottja azt állítja, hogy Magyarországot elhelyezkedése és alacsony munkaerőköltsége különösen vonzóvá teszi a gyártáshoz a NIO számára – írja a Villanyautósok oldala. Megjegyzik, hogy van még egy igazán fontos szempont: szintén meg nem erősített hírek szerint Magyarországon, Debrecen közelében épít akkumulátorgyárat a CATL, amely a NIO beszállítója is.

A NIO egy ideje már jelen van Európába is, elsősorban Norvégiában, ahol 20 akkucsere-állomást akarnak beüzemelni még idén. A rendszer nagyon hatékonyan működik, ahogyan a videón is látható:

A csereállomás a cég a NIO ES8-as modellt szolgálja ki, de vélhetően nem marad egyedül, mivel a vállalat már jelezte, hogy több más európai piacon is színre akar lépni. Másodikként Németországról volt szó, ahol a Shell töltőállomások mellé települnének ilyen állomásokkal.

Az akkucserés rendszernek köszönhetően a NIO az elektromos egységet lényegében bérbe adja az autóhasználónak, a kocsi árában nincs benne, havidíjat fizet a tulajdonos az akkumulátoregységért. A cég szerint a vásárlóik 92 százaléka ezt a megoldást választja, amikor ilyen autót vásárol.

A kínai cég két modellel az ES8 SUV és az ET7 szedánnal lépett piacra a kontinensünkön. A nagyméretű SUV akár hétszemélyes is lehet, 70 kWh-s akkumulátorral táplálják a motorjait. A kocsi hivatalos hatótávja 354 kilométer.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!