#Siemens

A Siemens mostantól belefújhat a magyar ventillátorba
 

A Siemens mostantól belefújhat a magyar ventillátorba

A magyar kormány szerint nincs elég szél az országban ahhoz, hogy szélerőművekből nyerhessük a - gyakorlatilag ingyenes - szélenergiát. Amit elvileg, műszakilag engedélyeznének, afelett a műszaki, technológiai, energetikai és mérnöki fejlődés-fejlesztés épp most lépett át minden korábbinál magasabb szinten. Persze, hogy a német cég a hunyó: elkészítették a mérsékelt szélsebesség esetén is munkaképes rendszerüket.

hvg.hu hvg.hu


Kell-e az őstermelőknek számítógép?
 

Kell-e az őstermelőknek számítógép?

Még ma is akadnak bőven, akik úgy gondolják: az internet, a számítástechnika és a telekommunikáció az ő vállalkozásukat nem érinti. Pedig a digitális iparágaktól legmesszebb álló szakterületeknek is hihetetlen sokat jelentene, ha a legújabb kori technológiákat beépítenék az üzletmenetükbe.

Siemens Zrt. Siemens Zrt.


Magyar égen hasít a magyar villanyrepülő
 

Magyar égen hasít a magyar villanyrepülő

Hivatalosan is bemutatkozott Magyarországon a hazai fejlesztésű eFusion elektromos repülőgép. Különlegessége – az elektromos üzem mellett –, hogy hazai fejlesztésű: hajtásáról a Siemens Zrt. kutatás-fejlesztési csapata és a németországi anyavállalat által közösen fejlesztett rendszer gondoskodik, a repülőgéptestet pedig a Magnus Aircraft Zrt. fejlesztette és gyártotta.

hvg.hu hvg.hu


Újabb rekordszintre léptek a villanyrepcsivel
 

Újabb rekordszintre léptek a villanyrepcsivel

50 kilóból 330 lóerőt kipréselni akkor is komoly mutatványnak számít, ha a gép, amiben egy ilyen motor működik, végig a földön marad. A hibrid-elektromos repülő esetében, ahol amúgy is minden kg számít, mindez hatványozottan igaz. Továbbra is rohamléptekkel fejleszti az elektromos rásegítéssel működő repülőgépét a Siemens.

hvg.hu hvg.hu



Tengeri szélkerékóriást tesztelnek Dániában
 

Tengeri szélkerékóriást tesztelnek Dániában

Nem, nem nézték el, egyszerűen ki akarják próbálni a Siemensnél, hogy a cég legnagyobb teljesítményű szélturbinája mire képes a szárazföldön. Ha a teszt sikeres lesz, óriások kora jön a kontinensen – és összenőhet, ami amúgy is összetartozik.

hvg.hu hvg.hu


120 éve egész Európa felnézett a budapesti közlekedésre, ezért
 

120 éve egész Európa felnézett a budapesti közlekedésre, ezért

120 éve, 1896. május 2-án indult el Budapesten a korának műszaki színvonalát messze meghaladó millenniumi földalatti vasút. A magyar főváros a lóvasút után, a gőzvontatás lépcsőjét elhagyva, egyenesen a villamos vontatás korszakába lépett, így Budapesten jelent meg először a kontinentális Európában egy teljesen villamos üzemű földalatti vonal.

hvg.hu hvg.hu








Nem lesz ilyenünk se soha: tervezőasztalon az 50 MW-os szélturbina
 

Nem lesz ilyenünk se soha: tervezőasztalon az 50 MW-os szélturbina

Amerikában tényleg mernek nagyot álmodni: a jelenlegi, Európában gyártott szélturbina-óriások erejének több mint hétszeresét építik meg – akkor is, ha az már most biztos, hogy mindez őrült drága lesz. De ha a gyártási és technológiai problémákon átverekedik magukat, elkészülhet a viharálló szélturbina prototípusa.

hvg.hu hvg.hu