#Siemens

Eljött a jövő: a munkadarabok irányítják a saját gyártásukat
 

Eljött a jövő: a munkadarabok irányítják a saját gyártásukat

Az Ambergi Elektronikai Gyárban bekapcsolták a mindennapi termelésbe az "Ipar 4.0" főbb elemeit, ami azzal a szembetűnő változással jár, hogy a termékek kommunikálnak a gépekkel. Itt már most az van, ami tíz év múlva más üzemekben általánosan is elterjedhet. Ja, és a minőség 99,9988 százalékos.

hvg.hu hvg.hu




Észrevétlen lételemünk, mint a víz, a kenyér vagy a levegő
 

Észrevétlen lételemünk, mint a víz, a kenyér vagy a levegő

Ha anno fizikaórán nem figyelt eléggé, és így ma már se a mágneses indukció elve, se a transzformátor feltalálóinak neve nem ugrik be elsőre, attól még a transzformátorokról kár volna nem tudomást vennie. Nem csak azért, mert a magyar találmány az idén 130 éves, hanem azért is, mert nyilvánvaló, vagy sem, egyre csak több és több lesz belőle. Az sem árt, ha tudja, hogy Magyarország kontinentális szinten jegyzett trafó-nagyhatalom, sőt, a közelmúltban olyan is előfordult, hogy Kongóból, Norvégiából és Kínából "szóltak", hogy szükség volna a magyar gyártmányokra. Hogy mindez nem is látszik? Nos, a trafók rejtőzködéséről is kérdeztük Beatrix Nattert, a Siemens transzformátor üzletágának német vezetőjét.

Szabó M. István Szabó M. István



A Siemensnél mást jelent a
 

A Siemensnél mást jelent a "Mr. Tízszázalék"

Nem lesz magasabb, és a rotor átmérője is marad a gigantikus 154 méter, de azzal, hogy a generátor hatékonyabb lett, a német szélerőműépítő első számú óriásai egyenként 7.000 háztartásnak elegendő energiát képes termelni évente.

hvg.hu hvg.hu

Beint a nagyvárosoknak London is
 

Beint a nagyvárosoknak London is

Alig több mint egy év alatt mintegy 19 millió fontot fordítanak az angol fővárosban arra, hogy a kontiens legnagyobb, totál kibocsátásmentes buszból álló flottát állítsák forgalomba. London tehát máris felveszi a Göteborg által az európa nagyvárosok arcába dobott kesztyűt.

hvg.hu hvg.hu


Pár év, és hangtalanul szállnak a repülők
 

Pár év, és hangtalanul szállnak a repülők

Nemsokára már elektromotort szerelnek be a repülőgépekbe, amelyek a felszálláskor és manőverezéskor óriási teljesítmény leadására képesek, és nagyon halkan dolgoznak, sok kerozint lehet velük megspórolni. A tengeri és szárazföldi szélturbinákról vagy a hibrid vonatok és autóbuszok fejlesztéséről szólva a Siemens világszerte jól ismert innovátornak számít. Az már kevésbé ismert, hogy a német cégóriásnál az elektromotoros repülés úttörői is ráfordultak a célegyenesre. A Brain Bar Budapestre érkező Dr. Frank Antont, a Siemens eAircraft részlegének ügyvezetőjét ezért kérdeztük meg arról is, milyen egy e-repülő.

Szabó M. István Szabó M. István