#Siemens

Érik a kegyelemdöfés Orbán paksi álmának
 

Érik a kegyelemdöfés Orbán paksi álmának

Miközben a fejlesztési miniszter hétfőn egy újabb paksi dossziét tolt be a parlamentbe – most éppen a következő évtizedek nukleáris hulladékkezelésével a fókuszban – a németek és osztrákok után Dániára is kiszámolták, hogy az atomerőművi olcsó áram közgazdaságilag már ma is inkább csak rémálom.

hvg.hu hvg.hu


Jönnek a 20-30 százalékkal olcsóbb új lapostévék
 

Jönnek a 20-30 százalékkal olcsóbb új lapostévék

Országos franchisepartneri hálózattal terjeszkedik az Elektro Outlet, a társaság vezetése a közeljövőben mintegy 30-40 egység csatlakozására számít. Európában is egyedülálló a kezdeményezés, hogy a műszaki outlet területén a franchise eszközeivel növeljék a piaci lefedettséget. A tapasztalatok szerint a szegmensben bőven van tartalék, a csatlakozók arra számíthatnak, hogy az induló befektetésük egy éven belül megtérül.

hvg.hu hvg.hu

Az se kell, hogy jobban fújjon a szél
 

Az se kell, hogy jobban fújjon a szél

Új csúcstartója van az egy szélerőművi egységből kinyerhető teljesítményért folyó versenyben; tizedével javítja meg az eddigit rekordot pusztán annak köszönhetően, hogy a gyártó a méret növelése helyett a technológiai innovációt tartotta szem előtt.

hvg.hu hvg.hu








Már két torony is elég egy kisvárosnyi áramhoz
 

Már két torony is elég egy kisvárosnyi áramhoz

Püspökladány, Abony, Mór vagy Kiskőrös teljes éves áramszükségletét biztosítani tudja az a két, heteken belül üzembe is álló óriási szélturbina, amit először telepítenek szárazföldre. Nem, nem nálunk, Németországban. Ott fúj a szél.

hvg.hu hvg.hu




Új szuperexpressz hasít át jövő évtől a Csalagúton – fotók
 

Új szuperexpressz hasít át jövő évtől a Csalagúton – fotók

Bemutatták az Eurostar vasúttársaság új, e320-as szuperexpresszét. 2015 végéig a tervek szerint még hét új vonatot állítanak forgalomba a korábban megrendelt tíz mellett. A szerelvények nemcsak a Brit-szigeteket az európai szárazfölddel összekötő Csalagúton keresztül futhatnak ugyanis, hanem a hagyományos európai vasúthálózatokon is. Ez azt jelenti, hogy az eddigi végállomásokon, Párizson és Brüsszelen túl más városokba is járhatnak majd.

MTI MTI