Nem csak VR-sisak van már, elkészült az első VR-ceruza is
A Logitech olyan tollat készített, amit a virtuális valóságban végrehajtható feladatokhoz lehet használni. Segítségével a gyártó szerint a munka sokkal egyszerűbbé válik.
A Logitech olyan tollat készített, amit a virtuális valóságban végrehajtható feladatokhoz lehet használni. Segítségével a gyártó szerint a munka sokkal egyszerűbbé válik.
A virtuális valósággal a régi idők eseményeit is átélhetik a felhasználók, legyen szó akár az első világháborúról. Ezúttal viszont a szokásosnál is különlegesebb VR-élmény született.
Guido Makransky felfedezésében arra jutott, minél fiatalabb egy diák, annál fontosabb, hogy a virtuális térben látott oktató nagy hatással legyen rá, különben oda a figyelem.
Külső hardver, így számítógép csatlakoztatására sincs szükség, hogy használni lehessen a Facebook tulajdonában álló Oculus új VR-szemüvegét. A Quest az ígéretek szerint teljes szabadságot ad viselőjének, hogy semmi, de legfőképp kábelek ne akadályozzák a virtuális térben való kalandozást.
Ahogy a Tesla nem autókat, hanem valójában négy keréken guruló, adatgyűjtő mobiltelefonokat gyárt, úgy a proptech megoldások sem csak kényelmünket szolgálják, hanem értékes adatbázisokat építenek majd belőlük.
Hiába készül egyre több VR-re optimalizált tartalom, a vonatkozó eszközökhöz tartozó kijelzők még mindig jelentősen elmaradnak attól, hogy a megjelenített kép valóban élethűnek látszon. Ezen a téren hozhat óriási változást a Google és az LG közös fejlesztése.
Izgalmas utópiába enged betekintést a Ready Player One, amelyben a VR-technológia már rég nem kikapcsolódást segítő eszköz, hanem az élet mindennapi része. A filmhez most kiadott háttéranyag szerint a forgatás során nem csak a színészek, Spielberg is VR-sisakot húzott.
Pénteken jelenik meg a Blade Runner 2049, vagyis a Szárnyas fejvadász című film folytatásának VR-játékos ízelítője, ami azért is érdekes, mert a mozikban csak októberben láthatjuk.
Az idei év egyik legizgalmasabb játékának ígérkezik a virtuális valóságban átélhető, ismerősökkel együtt is játszható Lone Echo.
A Facebook szokásos éves fejlesztői konferenciáján, az F8-on jelentették be: megjelent a közösségi oldal virtuális világa, ahol egy VR-szemüveggel új dimenzióba kerül a kapcsolattartás szeretteinkkel.
A jövőben akár minden filmnéző személyre szabott élményt kaphat.
Egy megfizethetőnek látszó VR-szemüveg mellett a laptopok és a telefonok frontján is a virtuális valóságban látja a jövőt a Lenovo.
A 2017-es évben több készülékgyártónak is igen nagy lesz a tét: valamelyik a piacvezető szerepének megtartásáért küzd, valamelyik a jó hírneve visszaszerzéséért, és olyan is van, amelyik az életben maradásért. Nézzük, mit jelent mindez nekünk: mik lesznek az idei év legérdekesebb újdonságai?
A küszöbön álló negyedik ipari forradalom egészen újfajta termelést és munkavégzést tesz lehetővé, melynek gerincét az informatikai megoldások, köztük a virtuális- és a kiterjesztett valóságra épülők jelentik. Míg egy szemüveg korábban esetleg hátrányt jelentett egy dolgozónak, már alakulnak azok a munkakörök, ahol a (spéci) szemüveg egyenesen elengedhetetlen lesz.
Az idei évet nyugodtan nevezhetjük a virtuális valóság évének, hiszen már 2016 elején látható volt, hogy valóságos robbanás fog végbemenni ezen a területen. Egészségügy, szórakoztatóipar és ingatlanpiac; a virtuális valóság legújabb felhasználási módjai közül válogattunk.
Virtuálisan a Föld bármely pontjára ellátogathatunk, ha van egy erre alkalmas VR-szemüvegünk és a Google új alkalmazását elindítjuk.
A Google új VR-szemüvegéhez megérkezett a YouTube direkt erre fejlesztett alkalmazása. Izgalmasan néz ki.
A virtuális valóság a katonák segítségére is válhat, ez derül ki legalábbis egy ukrán próbálkozásból: a sisakokat Microsoft HoloLens szemüveggel látják el, hogy jóval több információt lássanak maguk előtt.
Egy okostelefon nélkül működő, a szemünk mozgását is figyelő, a valóságot és a virtuális valóságot ötvöző VR-szemüveget fejleszt a Google.
A Facebook és a tulajdonában lévő Oculus fejlesztői konferenciáján nemcsak új hardvert mutattak be, de végre arra is választ kaphattunk, miként képzeli el a Facebook a közösségi élmény beágyazását a virtuális valóságba.