A VW menedzserek állítólag nem mernek Amerikába utazni
A cég tagadja a lapértesülést.
Ha az eddigi botrány nem lett volna elég nagy érvágás, most itt egy újabb malőr a német gyár autói körül.
A Moody's befektetési hitelminősítő intézet szerdán leminősítette a Volkswagen-adósosztályzatait, mert szerintük sokat rontott a vállalat hosszútávú bevételei szempontjából a kirobbant dízelbotrány.
Ellentmondást találtak autóik szén-dioxid-kibocsátásának és fogyasztásának meghatározott és mért értékei között. Az ügyben 800 ezer európai autó érintett. A cég saját becslése szerint 2,2 milliárd euróba kerülhet ez a fiaskó.
A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság által üzemeltetett hatszáz autóból 126-ban működik feltételezhetően a Volkswagen szóban forgó Euro 5-ös motortípusa. Pontos számot csak a VW-vizsgálatának lezárása után tudnak mondani.
Az amerikai hatóságnak gyanús lett, hogy túl kevés kártérítési igénnyel fordultak a VW felé az utóbbi évben a járműhasználók. Gyanújuk szerint a német autógyártó cég elhallgatott kártérítési pereket, és ezzel technikai hibákat is. A vizsgálatok folynak.
Egy napja robbant ki a dízelbotrány második fejezete, amelyben ismét megvádolták a német autógyártót, az amerikai környezetvédelmi hatóságok, hogy az autóiba telepített szoftver manipulálja az emissziós méréseket. Jelen esetben az egyik legnépszerűbb, 3 literes dízelmotor került gyanúba. A Volkswagen vezetősége közleményben cáfolja a vádakat.
Újabb Volkswagen-konszernbe tartozó motorcsaládban találtak csaló szoftvert az amerikai hatóságok. Ezúttal a 3.0 literes dízelekkel van gond.
Megállapodtak az uniós tagállamok képviselői, 2017. szeptember 1-jétől új módszerrel mérik majd a dízelautók károsanyag-kibocsátását.
A dízelbotrány nagyon betett az autógyárnak.
Az Európai Bizottságot már több mint két éve figyelmeztette saját környezetvédelmi biztosa arra, hogy egyes autógyártó cégek kijátsszák az európai károsanyag-kibocsátási teszteket, ez derül ki belső bizottsági leiratokból.
A japán autógyártó vállalat több mint 7,49 millió járművet - Toyotát, Lexust, Daihatsut és Hino haszongépjárművet - értékesített január-szeptemberben, míg a Volkswagen-csoport 7,43 millió járművel a második helyre szorult.
Meglepő lehet, de szerdáig kellett várni a Volkswagen döntésére, hogy leállítsa a hamis károsanyag-kibocsátási adatokat produkálói autóinak eladását, de egyelőre csak az EU-ban.
A Volkswagen szeptember közepén ismerte el, hogy világszerte körülbelül 11 millió olyan kocsija közlekedik, amelybe be van építve a problémás szoftver. Most azt közölték, hogy csak Európában 8,5 millió járművet hívnak vissza.
Az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) most a legújabb VW-modellekben talált olyan szoftvert, amelyről nem derül ki egyértelműen, hogy nem manipulálja a környezetvédelmi tesztek eredményeit.
Az illetékes német hatóság elutasította a Volkswagen javaslatát, hogy az érintett autók tulajdonosai önkéntes alapon vigyék vissza a botrányban érintett autókat. Ehelyett elrendelték 2,4 millió autó visszahívását a manipuláció miatt.
A cseh gyártót öt éven át vezető Winfried Vahland, akit éppen a dízelbotrány miatt áthelyeztek egy másik pozícióba, otthagyja a vállalatot.
A Volkswagen-konszern magyarországi importőre kiadott egy közleményt, amelyben ismertetik márkánként a dízelbotrányban érintett autók számát.
Leonardo DiCaprio produkciós cége gyorsan megvette az autógyár körül kirobbant botrányról szóló, még meg sem jelent könyv megfilmesítési jogait.
A Volkswagen német autógyártó vállalat azt tervezi, hogy felgyorsítja a költségek csökkentését célzó programját, és éves szinten egymilliárd euróval mérsékli befektetéseit a dízelbotránnyal kapcsolatos, előre nem látható kiadások miatt.