Vasúti átjárókban is jönnek a Véda kamerák
Százezer forint lehet a bírság egy tilos átkelésért.
Huszonhat kamera több mint negyven sávban fotózná a gyorshajtókat.
Nem 45 helyszínen, hanem 45 sávban mérnek majd.
Közel háromszázmillió forintot költenek az új készülékekre.
Mindez azt is jelenti, hogy naponta közel 45 millió forinttal gazdagították a költségvetési bevételeket.
Egy átlagos bírságösszeg egyébként 34 ezer forint körül alakult tavaly.
Régen adott ki gyorshajtókról közleményt a rendőrség. Most két 100 km/h-s túllépést is találtak.
A hatóság szerint önmagában az, hogy bekameráznak egy útszakaszt, még nem szünteti meg a problémát.
A Véda-rendszer bírságbevételeinek drasztikus csökkenését csak részben magyarázza koronavírus-járvány miatti forgalomkiesés.
25 milliárdért épült ki a Nemzeti Tengely-súlymérő rendszer, de ez a kamionos megpróbálta kijátszani.
20 eurós bírság a gyorshajtásért és 1500 a kézjelért.
A magyar VÉDA-rendszerhez hasonló kamerarendszer a biztonsági öv használatát is figyeli.
Legalábbis a rendőrség azt mondja nem az övék.
A sportkocsi vezetője a megengedett legnagyobb sebesség közel kétszeresével száguldott Kecskemét felé.
A két éve üzembe helyezett VÉDA-rendszert eddig garanciálisan javították, viszont ez az időszak lejárt.
Az új, állandó közlekedésbiztonsági kamerákat a gyorshajtások miatt szerelik fel a két, durva balesetekről hírhedt útra – döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán. A képviselők egyhangúlag támogatták a kamerák elhelyezését.
Az átlagsebességet fogják mérni a traffipaxok, így nem lesz elég lelassítani a kamerákhoz közeledve.
A balesetek és a sérültek, halálos áldozatok száma is megugrott idén.
A rendőrségnél újabban rendszeresített lopakodó autókról olyan pletykák kezdtek terjedni, hogy maguk is hozzájárulnak a szabálytalanságokhoz, ami után büntethetnek.