szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Huszonhat kamera több mint negyven sávban fotózná a gyorshajtókat.

A fővárosi önkormányzat július elején jelentette be, hogy telepítették azokat az egy éve beígért sebességmérő kamerát, amelyek 26 helyszínen 46 sávot pásztáznak majd, hogy kiszűrjék a gyorshajtókat. A kamerák viszont, úgy tűnik, még nem mind működnek élesben, pedig a mérésügyi hatóság már hitelesítette, sőt már üzembe is helyezték ezeket.

A jogszabályokban előírt hivatalos működtetéshez előjelző KRESZ-táblának is jeleznie kellene a mérést, ami hiányzik több helyen a kamerák elől az Index néhány napos cikke szerint. Erre a felvetésre Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes azt válaszolta a lapnak, hogy „a Budapest Közút folyamatosan rakja ki a szükséges előjelző táblákat és már minden helyszínen kihelyezte”. Arra viszont nem tudott érdemi információt adni, hogy a fix telepítésű kamerák valóban éles üzemben működnek-e. 

A traffipaxok üzemeltetése drága – ez a mázlijuk a gyorshajtóknak és az ámokfutóknak

A rendőrség pénztelensége is az oka annak, hogy még mindig nem lehet büntetni azoknak a kameráknak a felvétele alapján, amelyeknek a telepítését Karácsony Gergely főpolgármester csaknem egy éve jelentette be.

A Totalcar a rendőrségnél próbált informálódni, mivel ők a traffipaxok üzemeltetői, mikor élesítik a kamerákat, amire azt közölték, hogy a traffipaxok egyelőre nincsenek a rendőrségi rendszerbe integrálva, – vagyis a VÉDA rendszerhez – ez akár hónapokig is eltarthat, mert a rendszert tesztelni is kell, csak ezt követően kerülnek a kamerák éles üzembe.

A lap szerint a legvalószínűbb, hogy az összes kamera októberre állhat teljesen üzembe, amikor már minden szükséges lépést befejeztek.

Kilőtt a gyorshajtások miatti bírságbevétel: több mint százmillió forint naponta

Nem csak összegében, de esetszámban is rekordot hozott eddig az év.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!