Mazda: lényegében készen állunk egy új Wankel-motoros sportkocsira
A technika kész van, az üzleti modellt kell kitalálni mögé, hogy ne legyen bukás.
A technika kész van, az üzleti modellt kell kitalálni mögé, hogy ne legyen bukás.
A Mazda sosem bír magával, mindig más utakon jár, mint a riválisai. Ezúttal bolygódugattyús benzinmotort szerelt a villanyautójába, mely ugyan elvesztette teljes némaságát, cserébe viszont leszámol a hatótávparával. Mutatjuk mit tud a Wankel-szívű MX-30 R-EV.
A japán gyártó egy látványos külsejű és egzotikus hajtásláncú sportkupéval rukkolt elő.
11 évnyi csendet és hallgatást követően újra támad a Mazda legendás Wankel motorja, mely közel 700 kilométeres hatótávot biztosít a japán gyártó parányi akkumulátorral szerelt villanyautójának, az MX-30-nak. Izgalmas elgondolás, de vajon mennyire életképes?
Az MX-30 600 kilométeres hatótávú új változata akkumulátorból és benzintartályból vegyesen nyeri a működéséhez szükséges energiát.
A japán gyártó kínálatában hamarosan újból elérhető lesz bolygódugattyús motorral szerelt típus.
A világ legkisebbjének mondott Wankel-motor elfér az alkotója tenyerében.
A Mazda spanyolországi rendezvényén nemcsak a megújult CX-5-öt vezettük, hanem a mindig egy kicsit különutas japán gyártó közeljövőt illető izgalmas terveibe is betekintést nyertünk. Lesz itt minden, mint a búcsúban.
Az eladósorba került piros japán sportkocsival eddig kevesebb, mint 800 kilométert tettek meg.
Az MX-30 hatótávnövelős elektromos és hibrid változatban is elérhető lesz.
Jófajta repedtfazék hangja van a szörnyecskének.
A Mazda RX-Vision koncepcióautója nem csak ígéret volt, tényleg be is mutatkozik a Tokiói Autószalonon. A japán márka csúcskategóriás sportkocsija a hagyományokhoz híven megőrzi egyedi motorkonstrukcióját.
A japán márka nem hajlandó feladni terveit a Wankel-motoros autóival, és új sportkupét hoznak a hírek szerint 2016-ban.
A villanymotoros autók nagy hátránya, hogy hatósugaruk viszonylag csekély: az akkumulátorok egyszeri feltöltésével többnyire 200 kilométernél kisebb távolságot tudnak megtenni. Ezen a gondon segítenek az úgynevezett range-extenderek, vagyis hatósugár-növelők. Ezek a belsőégésű motorok akkor lépnek működésbe, amikor az autó telepei kimerültek - így menet közben újra feltöltődnek a villanymotort meghajtó akkuk.