Ilyen eddig nem volt: ez az új drón 100 km-t is lerepül egyhuzamban
A kínai Tienmusan Laboratórium mérnökei elsősorban ipari felhasználásra szánják azt a drónt, aminek lelkét a műhely által fejlesztett hidrogén-üzemanyagcella jelenti.
A kínai Tienmusan Laboratórium mérnökei elsősorban ipari felhasználásra szánják azt a drónt, aminek lelkét a műhely által fejlesztett hidrogén-üzemanyagcella jelenti.
Idén már a tizedik tájfun érte el Japán partjait. A mostani Sanshan mind közül az eddigi legerősebb.
Leállította a 777X típus berepülési programját a Boeing, miután a repülőgépgyártó szakemberei sérülést fedeztek fel az egyik példány kritikus elemén.
Négy nappal az első tervezett útja előtt szolgálatba állt az a Boeing 777 típusú repülő, melynek felújításán 37 napon át több százan dolgoztak. Az Emirates közlése szerint az új, prémium felszereltségű kabinok az eddigieknél kényelmesebb bőrülésekkel lettek felszerelve, a business classon utazók pedig személyes minibárt kaptak.
Minden komponense jól működött a Mjölnir nevű hajtóműnek, amit 3D-nyomtatással készített el a New Frontier Aerospace nevű cég. Az eszközt a polgári repüléstől kezdve a holdra szállásig számos helyen lehetne használni.
Az Airbus az elmúlt hónapokban intenzíven tesztelte az A330-as repülőgépe tanker változatát, ami egyszerre 111 tonna üzemanyagot tud a levegőbe emelni. A mostani sikerek jelentősen növelhetik a légierő hatékonyságát.
A brazil Embraer repülőgépgyártó cég automatizálta az utasszállító repülőgép felszállását, amivel 560 km-re elegendő üzemanyagot takarít meg minden egyes felszállásnál. A teljes bevezetést 2025 végére ígéri a vállalat.
Az utasok szállítására és az erdőtüzek oltására is használni lehet a kínai AG600-as repülőgépet, amely akár kétméteres hullámok közepette is képes fel- és leszállni.
Még a jelenleginél is kisebb lábtérrel fizethetnek a repülőre ülők azért, hogy a légitársaságok kitehessék magukra a „még zöldebb” címkét. Ennek persze utasbarátabb módszerei is léteznek, csak még gyerekcipőben járnak.
Újabb repülőgépekre adott le megrendelést a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága, így az Emirates teherszállító részlegének flottája 17 repülőre bővül. Az új Boeing 777F gépek csatlakozásával az Emirates SkyCargo 30 százalékkal növeli főfedélzeti rakománykapacitását.
Egy informatikai hiba miatt világszerte rengeteg területen tapasztalni fennakadásokat. Érintett a légiközlekedés is, a Budapest Airport is megszólalt az ügyben.
A kínai Pejhang Egyetem kutatói olyan miniatűr drónt építettek, amit nem hagyományos elektromotorral szereltek fel. Ez a változtatás komoly előrelépést hozott az ilyen eszközök fejlesztése terén.
Izrael még 2016-ban vásárolt egy Boeing 767-es repülőgépet, de azóta sem tudott felszállni, és jóval kevesebb ember fél el a fedélzetén, mint eredetileg tervezték.
Los Angelesből Denverbe tartott a United Airlines egyik Boeing 757-ese, a felszállás azonban nem volt zökkenőmentes. Idén már a légitársaság második gépéről szakad le egy kerék.
A svájci Sirius Aviation olyan luxusrepülőgépet tervezett, ami rendkívül halk, és képes a függőleges fel- és leszállásra.
Az amerikai Szövetségi Igazságügyi Minisztérium még 2021-ben kötött halasztott vádemelési megállapodást a Boeinggel, aminek feltételeit a cég a jelek szerint nem tartotta be.
Újabb szivárogtató tálalt ki a Boeing ügyeiről, ezúttal arról, hogy miként próbált a cég elrejteni hibás, nem megfelelő alkatrészeket a légügyi hatóságok elől – és mi történhetett ezekkel a darabokkal.
Szemtanúk szerint nagy zajt lehetett hallani, amikor a Virgin Australia egyik Boeing 737-ese felszállt a Queenstown Nemzetközi Repülőtérről. A balesetet egy madár okozhatta.
Egyelőre csak a tervezőasztalon létezik a Sky Magnetar nevű repülőgépnek a koncepciója, ami a NASA fejlesztésével is felvenné a versenyt.
A British Airways Londonból Houstonba tartó 195-ös járata kétszer repülte át az Atlanti-óceánt a semmiért.