szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Leállította a 777X típus berepülési programját a Boeing, miután a repülőgépgyártó szakemberei sérülést fedeztek fel az egyik példány kritikus elemén.

A Boeingnél tervezték azt a speciálisan az új generációs 777X típushoz gyártott, nagy teherbírású, titánból készült szerkezeti elemet, ami most hibásnak bizonyult. Az alkatrész az úgynezevett „thrust link”, amely a GE9X hajtóművek által kifejtett vonóerő sárkányszerkezetre történő átviteléért felelős – magyarázza az AIRportal repülős szakoldal. A szóban forgó egységből – a biztonságot fokozó redundancia érdekében – minden hajtóműhöz kettő tartozik.

A problémát a legutóbbi, pénteki tesztrepülést követő rutinellenőrzés során fedezték fel a karbantartók a Hawaiin tesztrepüléseket végrehajtó példányon. Ezt követően a gyártó megvizsgálta ugyanezeket a szerkezeti elemeket a másik két aktív tesztgépen is, és azokon repedéseket fedeztek fel.

A sérült alkatrészeket most megvizsgálják, hogy miért nem a tervezettnek megfelelően működik.

Olyan nagy a Boeing új utasszállítója, hogy fel kell hajtani a szárnyát, hogy elférjen a reptereken – videó

Megkapta az engedélyt a Boeing, hogy hajlítható szárnyakat szereljen a jövő év elején érkező új repülőgépére, a 777X-re. A jelek szerint szükség is lesz rá.

A problémáról a gyártó a hatóságot és a típus vevőit is tájékoztatta, írja az AIRportal, hozzátéve, hogy arról egyelőre nincs információ, hogy a gond okozhat-e újabb csúszást a repülőgép egy évtizede húzódó tanúsítási folyamatában.

Az amerikai Boeing januárban került a figyelem középpontjába, amikor az egyik repülőjükről a levegőben szakadt le a géptörzs egy része. Azóta történt:

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!