Felfüggesztette teljes 777X-flottáját a Boeing, miután mindegyik gépben sérülten találtak egy kritikus alkatrészt, abba kell hagyni a repülők tesztelését
Leállította a 777X típus berepülési programját a Boeing, miután a repülőgépgyártó szakemberei sérülést fedeztek fel az egyik példány kritikus elemén.
HVG
A Boeingnél tervezték azt a speciálisan az új generációs 777X típushoz gyártott, nagy teherbírású, titánból készült szerkezeti elemet, ami most hibásnak bizonyult. Az alkatrész az úgynezevett „thrust link”, amely a GE9X hajtóművek által kifejtett vonóerő sárkányszerkezetre történő átviteléért felelős – magyarázza az AIRportal repülős szakoldal. A szóban forgó egységből – a biztonságot fokozó redundancia érdekében – minden hajtóműhöz kettő tartozik.
A problémát a legutóbbi, pénteki tesztrepülést követő rutinellenőrzés során fedezték fel a karbantartók a Hawaiin tesztrepüléseket végrehajtó példányon. Ezt követően a gyártó megvizsgálta ugyanezeket a szerkezeti elemeket a másik két aktív tesztgépen is, és azokon repedéseket fedeztek fel.
A sérült alkatrészeket most megvizsgálják, hogy miért nem a tervezettnek megfelelően működik.
Megkapta az engedélyt a Boeing, hogy hajlítható szárnyakat szereljen a jövő év elején érkező új repülőgépére, a 777X-re. A jelek szerint szükség is lesz rá.
A problémáról a gyártó a hatóságot és a típus vevőit is tájékoztatta, írja az AIRportal, hozzátéve, hogy arról egyelőre nincs információ, hogy a gond okozhat-e újabb csúszást a repülőgép egy évtizede húzódó tanúsítási folyamatában.
Leggyakrabban kiabálással, sértegetéssel, káromkodással és becsmérlő fenyegetéssel találkoznak a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet dolgozói, de előfordul, hogy a hozzátartozók vagy a betegek leköpik, megrúgják, fellökik vagy szexuálisan inzultálják őket.