Meggyőzték a kormányt: 20-ból 18 metrómegálló akadálymentes lesz
A MEOSZ közlése szerint a kormány és a főváros képviselőivel folytatott szerdai egyeztetésen elérték, hogy az M3-as metró 20 állomása közül 18 akadálymentes legyen.
A MEOSZ közlése szerint a kormány és a főváros képviselőivel folytatott szerdai egyeztetésen elérték, hogy az M3-as metró 20 állomása közül 18 akadálymentes legyen.
A hármas metró akadálymentesítéséről van szó. A most kiadott közleménye előtt már elmondta ugyanezt az ATV-ben.
Kilenc ellenzéki párt gyűjti az aláírásokat.
A főpolgármester szerint minden állomáson lesz akadálymentesítés, hónapok óta szervezik azt.
A budapesti tömegközlekedéssel foglalkozó egyesület szerint a főpolgármester alaptalan érvekkel akarja félresöpörni a 3-as metró akadálymentesítését, pedig egy olyan ügyről van szó, ami évtizedekre meghatározza majd azt, ki és hogyan használhatja a felújítás után a forgalmas metróvonalat.
Érdekes érvelésbe bonyolódott a főpolgármester a 3-as metró akadálymentesítésével kapcsolatban.
A Párbeszéd azt írta, másik nyolc párttal együtt ők is segíteni fogják az aláírásgyűjtést.
Rosszul tették fel a kérdést a szocialisták, ezért nem arattak valódi győzelmet a Kúrián. Nem érti, Dabóczi Kálmán mire gondolt a korrupciós kiszólásában, de politikailag óriási baklövésnek tartja az interjú időzítését.
A Kúria elutasította a jogorvoslatot. A kezdeményező, Horváth Csaba szerint már a héten elkezdik gyűjteni a szignókat.
A Kúria kedden utasíthatja el a kezdeményezés ellen benyújtott fellebbezést.
Meghosszabbítaná a 2-es metrót és akadálymentesítené a 3-as metró Kálvin téri állomását – egyebek mellett erről is beszélt a főpolgármester a XVI. és XVII.kerületi polgármesterrel közösen tartott hétfői sajtótájékoztatóján. Konkrétumok nem hangzottak el, csak távlati tervek.
Most épp kelekótya paprikajancsinak nevezte a szocialista fővárosi képviselőt.
A főpolgármester szerint nincs anyagi fedezetük a metró teljes körű akadálymentesítésére, de megvizsgálják még egy állomáson a lift beépítésének lehetőségét. Tarlós István elmondta pénteken azt is, pontosan hány új troli és villamos érkezik Budapestre, illetve felvetette, hogy a Római-partra épített védmű a patakok bevédése után akár okafogyottá is válhat.
Az MSZP szerint politikai támadás érte a kezdeményezést.
A főpolgármester azzal érvel, hogy például New Yorkban a metróállomások 20 százaléka akadálymentes csak, így ehhez képest a Budapestre tervezett 40 százalékos vagy annál nagyobb arány "nem szégyellnivaló".
A Főpolgármesteri Hivatal szerint "csak pénzügyi forrás kérdése", hogy módosítsák a 3-as metró felújításával kapcsolatos terveket, és az eddigieknél több állomást tegyenek akadálymentessé. "Nem empátia vagy szándék hiányáról van szó" – közölték.
Csángó Dániel egy 13 évvel ezelőtti baleset után egyszer csak kerekesszékben találta magát. Az új élete nemcsak a világát, hanem a világnézetét is felforgatta. A most éppen a metró akadálymentesítéséért kampányoló aktivistával a sztereotípiák rabságáról, a nemi szerepek egyensúlytalanságáról, a panelekben gondolkodás kockázatairól beszélgettünk, és szó volt arról is, hogy milyen a szőke nős viccek országában élni.
A Fővárosi Választási Bizottság csütörtök reggeli ülésén arról döntött: lehet népszavazás a 3-as metró akadálymentesítéséről.
A miniszter is tudja, hogy törvénysértő úgy felújítani a hármas metrót, hogy nincs minden állomáson lift. A "közeljövőben" egyeztetnek Tarlós Istvánnal arról, "hogy miben tudna segíteni a kormány”. Videó.
2017 végén Magyarország ott tart, hogy tüntetést kell szervezni azért, hogy liftek legyenek az uniós milliárdokból kipofozandó 3-as metró állomásain. Persze valószínűleg így sem lesznek, mert A.: úgyse használják azokat, B.: csóró ország vagyunk.