10 perc alatt 600 kilométer tölthető a magyar gyárat építő kínai cég szuperaksijába
A CATL újfajta akkumulátora minden korábbinál gyorsabb töltéssel teheti vonzóbbá az elektromos autókat.
A CATL újfajta akkumulátora minden korábbinál gyorsabb töltéssel teheti vonzóbbá az elektromos autókat.
Riportot közölt a BBC a magyar akkumulátoripari ambíciókról, részletezve a fejlesztéseket, a kockázatokat, és kitér arra is, hogy mit lát igazán nagy kihívásnak a kormány.
A helyszínre kihívták a mentőket, több száz dolgozónak kellett elhagynia az üzem területét.
Nem ez az első alkalom, hogy szabálytalanság történt az Éltex Kft.-nél.
Az Érddel szomszédos Sóskúton lesz akkuberuházás, Aradszki Andrásék mégsem ott álltak be a kezdeményezés mögé.
A közelben építkező kínai CATL kétségbe vonja a mikepércsiek érintettségét, aminek megállapítására szakértőt rendelt ki a bíróság, a költségeket pedig a tiltakozó civilek nyakába varrná. A civilek nem tudnák előteremteni ezt az összeget, ezért gyűjtést indítottak, kedd reggelre össze is jött a szükséges 1 millió forint.
Nyolc alkalmazottat vittek kórházba, miután a gyárban szúrós szag terjengett.
A katasztrófavédelem szerint a határértéket nem haladta meg a veszélyes anyag.
A volt igazságügyi miniszter és volt férje volt házasságától hangos az ország, a családon belüli erőszak vádja és az ügyészségi iratok manipulálására utaló hangfelvétel zajában nehéz volt másra figyelni. Mi történt közben a költségvetéssel? Hová vezet a SPAR fenyítése? Mit csinált a kormány a könyvárusokkal? Mennyibe kerül a húsvéti sonka? Mindenre itt a válasz: ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
1500 milliárd forintnál is többet áldoz a kormány akkuipari beruházásokra, azoktól várva a gazdaság felemelkedését. A felelőtlen engedélyeztetés miatt azonban felmérhetetlenek az egész Kárpát-medencét veszélyeztető környezeti károk. Domokos László és Fülöp István írása.
A koreai sajtó szerint már a vendégmunkásokat is toborozzák.
Ha összejön a korábban is beígért évi százezer tonnás gyártási teljesítmény, az napi húsz-harminc kamiont fog jelenteni az év minden napján reggel hat és este tíz óra között.
A svéd Northvolt most Németországban épít akkugyárat, amit a berlini kormány bőkezűen támogat, az Európai Bizottság áldásával.
A Wanhua az elmúlt időszakban több céges közleményben tette világossá, hogy ráfekszenek az akkuiparra. Tavaly augusztusban alapítottak egy magyar leányvállalatot, melynek a tevékenységi körében is ott van az akkugyártás és a hulladék-újrahasznosítás. Február 28-i közleményükben egy magyar telephelyet is megemlítettek, egy nappal később Szijjártó Péter is tárgyalt a cég vezetőivel, de az akku szót nem írta le az erről szóló posztjában.
Míg Magyarországon komoly társadalmi és politikai ellenállás szerveződik az akkumulátorgyártókkal és -újrahasznosítókkal szemben, Németországban, ahol több a német, mint az ázsiai beruházás, még fenntarthatósági díjakat is osztogatnak az ilyen üzemeknek. Az Európai Uniónak és az európai autóiparnak fontos célkitűzése, hogy komoly lépések történjenek az e-járművek akkumulátorainak újrahasznosítása terén, ami a kínai nyersanyagfüggés csökkenéséhez is hozzájárulhat. A Deutsche Welle riportja.
Kammerer Zoltán szerint, ha a hírek megalapozottak, környezetkárosítás történt, ha pedig nem, akkor rémhírterjesztés.
Hatalmas összegből építenének napelemparkokat a kínaiak egy iparági forrás szerint.
Debrecenben nincs elég víz, a szükséges áram előállításához előreláthatólag növelni kell az orosz gázimportot, munkásokat pedig külföldről kell importálni, gyakran Ázsiából – egy olyan országban, amelyet 10 éve migránsellenes jelszavakkal bombáznak, írja a lap tudósítója.
Az előző, még nem online tartott közmeghallgatás botrányba fulladt, miután a megjelentek kifütyülték a cég képviselőit és a városvezetőket.
A környezetvédelem számos területén van még hová fejlődniük az uniós tagállamoknak, például a hulladékgazdálkodásén és a levegőminőségén. Az EU-s szabályokat nem minden esetben alkalmazzák megfelelően, lenne tennivaló az energiaszegénységgel, a vízválsággal és a Natura 2000 területek kezelésével is – derül ki az Európai Bizottság környezetvédelmi biztosával, Virginijus Sinkevičiusszal készült interjúban, amelyben szóba kerülnek a farkasok és az akkugyárak is.