Összeállt a CATL és a Stellantis, jókora akkumulátorgyárat építenek Spanyolországban
De még ez is csak feleakkora kapacitású lesz, mint a magyar üzem.
De még ez is csak feleakkora kapacitású lesz, mint a magyar üzem.
Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.
Az Audi, a kormány és a fideszes győri önkormányzat is makacsul tagadta az üzem építésének tervét, most azonban napvilágot látott, hogy valójában igenis tervezték azt, de a Volkswagen végül az e-autók iránti gyenge kereslet miatt dobta az elképzelést.
A jövő generációi nem csupán a technológia csodáival szembesülnek majd, hanem a tetteink következményeivel is – figyelmeztet Bándi Gyula, a PPKE JÁK egyetemi tanára, aki 2017 óta az alapvető jogok biztosának a jövő nemzedékek érdekeinek védelmét ellátó helyettese.
Egy korábbi, akkugyáras történet került elő.
Két akkumulátor- és egy autógyár épül, komoly fogyasztásuk lesz, még sincs pénz a fejlesztésre.
A dél-koreai és kínai cégek előszeretettel alkalmazzák a speciális szakértelmet nem igénylő építési feladatokra.
A magyarok mellett kirgizektől, vietnámiaktól, szlovákoktól és ukránoktól is megvált a BC Gen Kft., amely tervezett beruházásait is halasztja. A térség parlamenti képviselője több mint egy tucat elbocsátott magyar dolgozóról tud.
A gazdaságkutató rámutat: amikor a termékexport gyengélkedett, a visszaesését a szolgáltatások ellentételezték, ez mentette meg a magyar gazdaságot.
Az EU-s szabályozás kimondja: ahonnan az akkumulátor való, ott kell gondoskodni az újrahasznosításáról is. Miután a kormány kiárusította az országot a távol-keleti akkugyáraknak, kényszerpályán mozog, pedig az akkubontás nem megtérülő üzletág, és ugyanúgy súlyos környezetvédelmi kockázatokat hordoz, mint az elsődleges gyártás. És annak a bontási módnak, melyet az uniós szabályozás lehetővé tesz, még a vízigénye is ugyanakkora.
Pekingben tárgyalt egy sor akkumulátor-újrahasznosító céggel a nemzetgazdasági miniszter, “megismerésük és lehetséges magyarországi befektetéseik megvizsgálása céljából”. Vagyis arról igyekezett őket meggyőzni, hogy telepítsenek üzemeket Magyarországra, “lehetőséget teremtve a használt akkumulátorok nagy mennyiségű újrahasznosítására”. Az újrahasznosítás egyébként uniós kötelezettség.
Az új eljárások során egységesen valamennyi akkumulátortípus és részegységei gyártása, valamint hulladékainak előkezelése, hasznosítása környezeti hatásvizsgálatköteles tevékenységnek minősül.
Hiába lettünk akkugyár-nagyhatalom, a dél-alföldi üzemben készülő elektromos autókba nem hazai gyártású, hanem importakksikat szerelnek.
A civilek szerint ezzel növelik a város környezeti terhelését.
Jelenleg ugyanis még a környezetvédelmi hatóság dönti el, hogy le kell-e folytatni az eljárást.
Jelenleg kéttucatnyi álláshirdetés között lehet böngészni.
A nemzetgazdasági miniszter szerint vendégmunkás csak arra a területre jön, amelyre nem jut magyar munkavállaló.
A tűz túl gyorsan terjedt, a munkásoknak nem volt esélyük elmenekülni.
A lehetőségre le is csapott a koreai Samsung SDI.