Tovább gyorsítja a kormány Ácson a kínai katódgyár beruházását
Eddig is voltak viták a beruházás körül, legutóbb egy közmeghallgatás fordult abszurdba miatta.
Eddig is voltak viták a beruházás körül, legutóbb egy közmeghallgatás fordult abszurdba miatta.
Ahhoz, hogy egyáltalán a népszavazást meg lehessen tartani, előbb még kétszázezer aláírást össze kellene gyűjteni.
Az akkugyárak gyors ütemű fejlesztése miatt a következő években gyorsan emelkedik a magyar gazdaság energiaigénye, így aligha lesz érdemi zöldülés és dekarbonizáció az iparban – magyarázza szerzőnk, a Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpontjának kutató főmunkatársa.
Azt mondják, a város közigazgatási határain belül berendezkedő BYD és HTNS egységei úgy kértek környezethasználati engedélyt maguknak, hogy nem számoltak a másikkal. Csakhogy a két üzem együttesen egészen más hatással tud lenni a környezetre, mint ha csak az egyik létezne, érvelnek. A perek kedden kezdődtek a bíróságon.
Mobiltelefonok akkujától jutott el az elektromos autókig a kínai BYD, amely az utóbbiban a világelső szerepére tör, a Teslát is előzve.
A párt a Fidesz kongresszuson elhangzott miniszterelnöki beszédre reagált akkumulátorgyarmatosításnak nevezve a kormány politikáját.
A fórumot szervező helyi ellenzéki vezetés szerint nem csoda, hogy a lakosok bizalmatlanok, az eddigi tapasztalatok azt mutatják, nincs protokoll arra, ha ilyen gyár környékén történik baleset.
A Pintér Sándor és Semjén Zsolt által beterjesztett törvényjavaslat hangvételében kemény, elvárja, hogy a vendégmunkások tartsák be a társadalmi együttélés normáit, de azt a kormány is tudja, hogy nélkülük nem fog menni, szükség van rájuk.
Egy friss kutatás szerint még a fideszesek 27 százaléka is ellenzi a CATL gyárának megépítését.
A helyiek szerint a komáromi akkugyárba viszik őket minden reggel dolgozni.
A német sajtó már tényként kezeli, egyelőre azonban sem a magyar kormány, sem maga a kínai gyártó nem erősítette meg, hogy valóban érkezne a gyár.
Teljes kapacitásra jövő év közepére állnak rá.
A külgazdasági és külügyminiszter éves bizottsági meghallgatásán előkerültek a sokat vitatott magyarországi akkumulátorgyárak is. Szerinte nem az a megoldás, ha „elkezdjük szítani az emberek legitim kétségeiből fakadó feszültséget, hanem az, ha elmondjuk nekik, hogy miért jó, ha egy akkugyár a szabályokat szigorúan betartva működik".
Miskolc egykor ellenzéki támogatással megválasztott polgármestere elmondja, miért ült be az egyetem kuratóriumába, miért üdvözölte, hogy az MCC megveszi a volt Avas Hotelt, és hogyan tervez megküzdeni DK-s riválisával.
A kormány által erőltetett iparfejlesztés még olyan nagyvállalkozók számára is kihívást jelent, mint az ország egyik leggazdagabb embere, a debreceni Herdon István, aki ipari ingatlanok fejlesztésével rakta össze vagyonát. Ő azért persze most is megtalálja a számítását.
Irdatlan mennyiségű befektetés érkezik ezekben a hónapokban Magyarország második legnagyobb városába, mégis kapaszkodnia kell a Fidesznek, hogy a jövő évi önkormányzati választáson az övé maradjon. A politikai döntések sokszor megalapozatlanok, és felkészületlenül érték a debrecenieket.
Leánycéget alapított az az elektrolitgyártó társaság, amely több Magyarországon érdekelt akkugyártó beszállítója.
BYD vagy Great Wall - mindkét nagy cég gyártana Európában a hírek szerint.
„Stop akkugyár, stop méreggyár” táblával tartott ülő demonstrációt a momentumos politikus a debreceni polgármester irodája előtt, aki ezért feljelentette.
Még a helyi fideszes képviselők sem tudtak róla.