Házi őrizetbe került Kínában a debreceni akkumulátorgyárat építő cég két tulajdonosa
A külügyminisztérium úgy tudja, hogy nincs fennakadás az építkezésben.
A külügyminisztérium úgy tudja, hogy nincs fennakadás az építkezésben.
Európa legnagyobb akkugyára épülhet Debrecenben, de az ott élőknek nincs lehetősége megakadályozni a beruházást. Legalábbis a hétfői közmeghallgatáson nem derült ki, hogy akár egy kis halvány reménysugár is lehetne a beruházás megakadályozására, vagy legalább a költöztetésére.
Kifütyülte a közönség a kínai CATL képviselőit és a városvezetőket a közmeghallgatáson, amikor megpróbálták elmagyarázni, miért volna szükség Debrecen mellett akkumulátorgyárra.
Újraépítik Magyarország gazdasági függőségét azok a hatalmas beruházások, amelyek rövid távon elfedik a válságjeleket, és túlélést biztosítanak az Orbán-kormánynak. Súlyos humán és ökológiai katasztrófával fenyeget, hogy az állam válogatás nélkül csábítja ide a befektetőket.
Dézsi Csaba András a saját választókörzetének nevét is levédetné.
A petíció aláírói azt üzenik a polgármesternek, hogy Debrecennek levegőre és vízre van szüksége, nem akkumulátorgyárra.
Láthatóan teljes erejével mozgásba lendült az autóipar az elektromos átállás irányába, és ha a terveik szerint haladnak, 2030-ra az új autók fele már elektromos lesz.
A helybeliek attól tartanak, hogy a beruházás felgyorsíthatja a város kiszáradását.
A győri polgármester szerint a tiltakozók túl jól szervezettek, és azt sem érti, hogyan tudtak összeszedni csaknem 6 ezer aláírást.
A terv szerint még idén elkezdenék a CATL akkumulátorgyárának építését.
Az üzem áramellátásának kialakításában Mészáros Lőrinc cége is részt vesz.
Nagy lehet az akkumulátorgyártó-sűrűség a BMW magyarországi gyára környékén néhány éven belül, ugyanis pár nappal világ legnagyobb akkugyártója, a CATL beruházásának bejelentése után, egy másik kínai szereplő is feltűnt a színen.
Az elektromos autókba akkumulátorokat gyártó CATL minden idők legnagyobb külföldi befektetését hozza Magyarországra. Cserébe már nemcsak az orosz gáztól, hanem a kínai lítiumtól is függ a magyar gazdaság – írja az e heti HVG.
Gödön az akkumulátorgyár miatt volt a legtöbb probléma, valamint az, hogy helyben szétesett az ellenzéki vezetésű önkormányzat.
A nagyberuházáson dolgozó magyar vállalkozások hónapok óta várnak a pénzükre.