Az új, szupergyorsan tölthető akkumulátorait gyártja majd a CATL Debrecenben
Ezek az akkumulátorok tíz perc alatt akár négyszáz kilométernyi hatótávra elegendő áramot is fel tudnak majd venni.
Ezek az akkumulátorok tíz perc alatt akár négyszáz kilométernyi hatótávra elegendő áramot is fel tudnak majd venni.
Változatlanul folyik a vita arról, hogy az egész életciklusra kivetítve az elektromos vagy a belső égésű motorokkal szerelt járművek okoznak-e több környezeti kárt.
Egy vendégmunkás-közvetítő iroda vezetői szerint jelenlétük nem letöri, de felhajtja a béreket.
Dobozokban és zsákokban van még valami egy romos raktárban azon az ikladi telepen, ahonnan több mint 663 tonna engedély nélkül tárolt akkumulátorgyártási hulladékot szállíttatott el a kormányhivatal.
Akár 10 millió forint is lehet a bírság.
A cégnek nem is volt engedélye az üzemeltetésre.
A raktárban plafonig állnak az akkuhulladéktól bűzölgő fémhordók.
Rosszullétek, tűz, robbanás, habzó csatornák, halálos kimenetelű munkahelyi balesetek – az elmúlt másfél évben több alkalommal hallhattunk hasonló híreket az épülő és a már működő akkugyárakról. A beruházások bírálói és az érintett helyiek ezekre is hivatkozva tiltakoznak folyamatosan a beruházások ellen, a kormánypárti politikusok viszont azzal érvelnek, a gyárak a legszigorúbb előírások szerint működnek. Hogy lehetne megelőzni a baleseteket és a súlyos megbetegedéseket? Összefoglalónkban ezen kérdések megválaszolása mellett térképen mutatjuk meg, hol történtek (nyilvánosságra került) balesetek, illetve azt is, hol vannak már, és hol lehetnek még akkugyárak az országban.
A dél-koreai cégről megállapította az illetékes hatóság, hogy súlyosan veszélyeztette a dolgozóit, de emiatt csak 10 millió forintos bírságot lehetett kiszabni.
Egyre több fejlemény jelzi, hogy ürülnek a zsebek Magyarországon: a szűkülő piacon kiújult a taxisháború, a főváros is folyószámlahitelből működik és a kormány is azt vizslatja, mit tud még összesöpörni a padlásról. Persze hogy mindenki azt lesi, hol tud olcsóbban vásárolni, bár van, akinek – kettőt találhat, kiknek – van még mit a tejbe aprítania. Eközben nyakunkon a kánikula és a globális felmelegedés, amit Paks is megérzett, a kormány csőrét pedig újabb uniós eljárások és ítéletek piszkálhatják. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Nyílt levelet írtak polgármesterüknek bábolnai civilek a szomszédos Ács hozzájuk közel eső határába tervezett kínai katódgyár ügyében. Azt szeretnék, ha Horváth Klára bábolnai polgármester állást foglalna a beruházással kapcsolatban, és válaszolna egy sor kérdésre.
Szijjártó Péter közölte, Magyarország idén megduplázhatja a külföldi közvetlen tőkebefektetést tavalyhoz képest, így az elérheti a 13 milliárd eurót. A külgazdasági és külügyminiszter jelezte, hamarosan újabb nagy akkumulátorgyár-beruházások bejelentése várható. Szerinte Magyarország lehet a világ második legnagyobb akkumulátor-gyártója.
Dühös minifórum az utcán, lemondások a közgyűlésben, titkolózás utáni magyarázkodás a legújabb és egyik legnagyobb hazai akkumulátoripari beruházás, az ácsi katódgyár bejelentése nyomán. Mit épül majd a város határába? Mitől tartanak a helyiek? Milyen haszna lesz a városnak? És vajon ki az a régi ismerős, akinek bizonyára csurran-cseppen majd valami az üzletből? Videóriport.
A Momentum szerint nem lehet füstös szobákban tárgyalva Budapestre hozni kétmillió konténernyi veszélyes anyagot.
A BYD tízmilliárd forintos beruházása száz új munkahelyet hoz létre Fóton. A kormány ehhez nagyjából egymilliárd forintos támogatást biztosított.
A főpolgármester földeket minősítene át környezetvédelmi területté, hogy ellehetetlenítse a beruházást.
Az európai pénzek elapadása miatt kényszerül az ország a kínai akkus beruházásoknak ilyen mértékben kitenni magát, ami teljesen abszurd gazdaságpolitika – mondta Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia korábbi elnöke a magyarországi akkumulátorgyár-beruházási hullámról.
Magyarország egyik legnagyobb beruházása valósulhat meg a Komárom-Esztergom megyei településen, amellyel kapcsolatban a polgármester úgy próbálja megnyugtatni a közvéleményt, hogy nem is akkumulátorgyár lesz, csak akkumulátorokhoz állítanak elő katódot. Ez azonban nagy nyugalomra nem ad okot, és az is kétséges, milyen hasznot jelent a településnek a Huanyou Cobalt.
Az ilyen akkumulátorok lényege, hogy a folyékony elektrolit helyettesítése miatt elenyésző a tűz veszélye, emellett jobb általános teljesítményt és kompaktabb, olcsóbb akkumulátorcsomagok gyártását teszik lehetővé.
Tűz ütött ki a SungEel Kft. bátonyterenyei üzemében, ahol az akkumulátorgyári selejtet dolgozzák fel. Tavaly nyáron ugyanott egy darálógép felrobbanása miatt négy ember megsérült, míg márciusban a cég másik, szigetszentmiklósi üzemében történt baleset halállal végződött. Ezúttal személyi sérülés nem történt.