#autógyártók








Felfordulás jön az autóiparban, nagy kihívás előtt állnak a gyártók
 

Felfordulás jön az autóiparban, nagy kihívás előtt állnak a gyártók

A McKinsey friss kutatása szerint az autóipar nyereségessége folyamatosan csökken, a jelenlegi előrejelzések 3 százalék alatti várható haszonkulcsot vetítenek elő. A piaci dinamikát figyelembe véve számos autóipari vállalat fontolgatja egy olyan szervezett ökoszisztéma kialakítását, amely segít reagálni a csökkenő pénzügyi teljesítményre és egyúttal fokozni képes az együttműködést az ipar és a fogyasztói társadalom szereplői között.

hvg.hu hvg.hu

875 millió eurós bírságot kapott a BMW és a Volkswagen
 

875 millió eurós bírságot kapott a BMW és a Volkswagen

Ez nem a jól ismert dízelbotrány, itt a gyártók trösztellenes szabályokat sértettek az AdBlue kipufogógáz-tisztító adalék alkalmazása során. Megállapodtak ugyanis, hogy egységesen csak minimálisan teljesítik a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályokat.

MTI/hvg.hu MTI/hvg.hu

Jön az Apple, és felforgatja az autóipart
 

Jön az Apple, és felforgatja az autóipart

Egyre több jel utal arra, hogy az eddig elsősorban számítógépekben és telefonokban utazó Apple belátható időn belül megjelenik a járművek piacán is. Egyelőre csak annyi tűnik biztosnak, hogy az Apple Car önvezető lesz, s hogy rengeteg újdonsággal lepi meg az autósokat.





Leálltak a magyar autógyárak, mélyponton a külkertöbblet
 

Leálltak a magyar autógyárak, mélyponton a külkertöbblet

A várakozásoktól jelentősen elmaradt a júliusi külkereskedelmi többlet értéke, amit vélhetően az autógyárak nyári leállása és emiatt az ipar gyenge teljesítménye okozhatott – kommentálták az elemzők a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteki külkereskedelmi adatait. A külkertöbblet három éve nem volt ilyen alacsony.

MTI MTI

Az európai autóipar az egyik legfőbb vesztese az ukrajnai háborúnak
 

Az európai autóipar az egyik legfőbb vesztese az ukrajnai háborúnak

Sok európai autógyárnak volt érdekeltsége Oroszországban és Ukrajnában. A háborúhoz közeli keleti uniós országok pedig fontos beszállítói a német autóiparnak. Így nem csoda, hogy a tőzsdéken erőteljesen csökkennek az európai autógyártói óriások részvényárfolyamai - írja a párizsi gazdasági szaklap, a Les Échos.

Lengyel Miklós Lengyel Miklós