Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az EU trösztellenes hatósága egy jármű-újrahasznosítási kartellt büntetett.
A Volkswagen, a Stellantis és 13 másik autógyártó, valamint autós szövetségük összesen 458 millió euró bírságot kapott kedden az EU trösztellenes hatóságától, mert részt vettek egy jármű-újrahasznosítási kartellben – adta hírül a Reuters.
Az Európai Bizottság, amely három évvel ezelőtt tartott razziát a vállalatoknál, azt állítja, hogy az elhasználódott járműveket érintő kartell 2002 májusa és 2017 szeptembere között zajlott, és az autógyártók szövetsége, az ACEA szervezte a vállalatok közötti találkozókat és egyeztetéseket.
Az elhasználódott járművek újrahasznosítása az, amikor az autókat szétszerelik, és újrahasznosítás vagy ártalmatlanítás céljából feldolgozzák.
Az EU versenyfelügyeleti szerve szerint a vállalatok megállapodtak abban, hogy nem versenyeznek egymással annak reklámozásában, hogy autóik milyen mértékben hasznosíthatók újra, és megállapodtak abban, hogy hallgatnak arról, hogy az új autókban mennyi újrahasznosított anyagot használnak fel.
Abban is megállapodtak, hogy nem fizetnek az autóbontóknak az elhasználódott járművek feldolgozásáért. Holott az uniós jogszabályok előírják, hogy az autógyártóknak szükség esetén viselniük kell az ilyen járművek újrahasznosításának költségeit, így az autótulajdonosok ingyenesen ártalmatlaníthatják az autóikat egy bontóval.
“Semmilyen kartellezést nem tűrünk el, beleértve azokat is, amelyek rontják a vásárlók tudatosságát és a környezetbarátabb termékek iránti keresletet” – mondta Teresa Ribera, az Európai Bizottság versenypolitikáért felelős tagja.
A Volkswagen bírsága volt a legnagyobb 127,69 millió euróval, ezt követte a Renault-Nissan 81,46 millióval, a Stellantis 74,93 millióval és a Ford 41,46 millióval. A kartell további büntetéssel sújtott tagjai közé tartozott a Toyota, a Mitsubishi, a Honda, a Hyundai, Jaguar Land Rover, Mazda, GM, Suzuki és Volvo. Az ACEA 500 ezer eurós bírságot kapott. Az összes autógyártó elismerte a vétkességet, cserébe 10 százalékkal csökkentették a bírságukat.
A Mercedes-Benz elkerülte a bírságot, amiért figyelmeztette az uniós végrehajtót a kartellre.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A próba eredménye eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Bár nem minősül hivatalos vizsgálatnak a bankkal kapcsolatos hatósági érdeklődés, a folyamat akár komoly következményekkel is járhat.