#bicikliút







Bringaúton a Balatonra és Bécsbe – két év múlva ez már nem álom
 

Bringaúton a Balatonra és Bécsbe – két év múlva ez már nem álom

Jól halad három kiemelt figyelmet élvező elem, a Budapest–Balaton-kerékpárút és a Rajka–Budapest Duna-menti kerékpárút kialakítása, és a balatoni bringás kör felújítása is. Az építkezések már jövő év elején megkezdődhetnek, és ha minden jól megy, 2019-re birtokba is vehetik azokat a biciklizők – hangzott el a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által szervezett kerékpáros fejlesztéseket bemutató sajtótájékoztatón.

hvg.hu hvg.hu



Matricákkal a bicikliútra parkoló autók ellen
 

Matricákkal a bicikliútra parkoló autók ellen

Újabb, valószínűleg sok vitát gerjesztő akció indult a bicikliúton parkoló autók ellen. Egy biciklis matricákat tervezett, amelyek majd "észhez térítik" a szabálytalan autósokat. Vagy csak még jobban felhergelik őket? Máris óriási vita van a dologból.

hvg.hu hvg.hu

Itt a tíz budapesti bicikliút, amelytől a guta megüti az embert
 

Itt a tíz budapesti bicikliút, amelytől a guta megüti az embert

Itt a kerékpáros szezon, de a bringások jobb, ha felkészülnek rá, hogy a számukra fenntartott budapesti úthálózat mit sem javult a tél alatt. Az illetékesek a problémákat beruházás helyett leggyakrabban egy, a bringázást tiltó táblával orvosolják. Mutatjuk képekkel a tíz legkellemetlenebb budapesti bringás helyszínt. És várjuk olvasóink tippjeit a budapesti biciklis horrorra.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin




Itt egy jobb megoldás, mint a dugódíj
 

Itt egy jobb megoldás, mint a dugódíj

Jó az autósoknak, jó a bicikliseknek, lényegesen csökkenti az agglomerációs ingázók miatti dugókat, és egészségesebbé teszi a lakosokat, de egy vagyonba kerül, mi az? A bringasztráda. Németországban, Hollandiában és Dániában már építik, mi meg csak lesünk.

Torontáli Zoltán Torontáli Zoltán


Tényleg megújulhat a pesti rakpart, csak éppen mindent kihúztak a tervekből, ami jó volt
 

Tényleg megújulhat a pesti rakpart, csak éppen mindent kihúztak a tervekből, ami jó volt

Noha örömhír lehetne, hogy ősztől megújulhat a pesti rakpart, de mégsem az, hiszen a korábban bemutatott tervekből szinte mindent kihúztak, ami azt izgalmassá és progresszívvé tette: a bringasáv, a forgalomcsillapítás, és a korábban bemutatott impozáns úszóművek is elmaradnak. Egyedül az Erzsébet és Szabadság híd között lesz egyáltalán bármilyen kerékpáros-fejlesztés, az Erzsébet hídtól északra, a város legturistásabb, legközpontibb részén nem hogy nem, még a parkolóhelyeket is szélesítik, az V. kerület kérésére.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin



Kiemelt beruházás, de Felcsútot nem érinti a Budapest-Balaton bicikliút
 

Kiemelt beruházás, de Felcsútot nem érinti a Budapest-Balaton bicikliút

A kormány 30 milliárd forintot tett félre a kiemelt kerékpáros beruházásokra, ilyen a Bécs–Budapest- és a Budapest–Balaton-kerékpárút is – jelentették be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kerékpáros-fejlesztésekről szóló sajtótájékoztatján szerdán. Révész Máriusz szerint lesz igény a Bartók Béla úti kerékpársávra.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin