Örömtekerés lesz egy új budapesti bicikliút miatt
Több mint 10 évig tartott, de csak megkapta a kerékpársávot a Bartók Béla út. Ezt lehet megünnepelni szerdán este a Szent Gellért téren.
Több mint 10 évig tartott, de csak megkapta a kerékpársávot a Bartók Béla út. Ezt lehet megünnepelni szerdán este a Szent Gellért téren.
Nem tudni, hogy ennek az autónak a sofőrje egyszerűen csak nem vette észre a méretes rendőrautót, vagy tényleg ennyire bátor?
Sok esetben csak igen nehezen oldható meg a kettő- és a négykerekűek békés egymás mellett közlekedése. A festői Szentendrén sem egyszerű a helyzet.
Úgy tűnik, a Duna Aszfalt nem nagyon tud aszfaltozni.
Nem sokkal később el is kapták a tetteseket.
Ismerkedjünk meg a "Csak tolva!" feliratú táblával, amit egy piros felfestéssel ellátott kerékpárút mellé helyeztek ki Budapesten. Zebra nincs, vagyis nem ott kell áttolni a biciklit.
Jól halad három kiemelt figyelmet élvező elem, a Budapest–Balaton-kerékpárút és a Rajka–Budapest Duna-menti kerékpárút kialakítása, és a balatoni bringás kör felújítása is. Az építkezések már jövő év elején megkezdődhetnek, és ha minden jól megy, 2019-re birtokba is vehetik azokat a biciklizők – hangzott el a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által szervezett kerékpáros fejlesztéseket bemutató sajtótájékoztatón.
Részben más nyomvonalon építik meg az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpáros útvonal Budapest és Szentendre közötti szakaszát, amely a Lupa-tó mellett is elhalad majd, ha minden igaz, 2019 első felétől.
Olvasónk a Thököly úton fotózta le, ahogy a rendőrök is minden gond nélkül ráparkoltak a biciklisávra, amíg kávéztak egyet.
Újabb, valószínűleg sok vitát gerjesztő akció indult a bicikliúton parkoló autók ellen. Egy biciklis matricákat tervezett, amelyek majd "észhez térítik" a szabálytalan autósokat. Vagy csak még jobban felhergelik őket? Máris óriási vita van a dologból.
Itt a kerékpáros szezon, de a bringások jobb, ha felkészülnek rá, hogy a számukra fenntartott budapesti úthálózat mit sem javult a tél alatt. Az illetékesek a problémákat beruházás helyett leggyakrabban egy, a bringázást tiltó táblával orvosolják. Mutatjuk képekkel a tíz legkellemetlenebb budapesti bringás helyszínt. És várjuk olvasóink tippjeit a budapesti biciklis horrorra.
A berlini jogalkotók 13 olyan bringasztráda kivitelezését hagyták jóvá, amelyeknek köszönhetően több tíz kilométeres távolságokból is megéri majd betekerni munkahelyükre az agglomerációban lakóknak.
2019-ig több száz kilométernyi új bicikliutat akarnak építeni uniós pénzből.
Lengyelországban már kifejlesztették az olyan bicikliutat, amelyhez nem kellenek külön lámpák, magától világít.
Jó az autósoknak, jó a bicikliseknek, lényegesen csökkenti az agglomerációs ingázók miatti dugókat, és egészségesebbé teszi a lakosokat, de egy vagyonba kerül, mi az? A bringasztráda. Németországban, Hollandiában és Dániában már építik, mi meg csak lesünk.
Közös kerékpáros turisztikai hálózatot alakít ki Szlovénia és Magyarország.
Noha örömhír lehetne, hogy ősztől megújulhat a pesti rakpart, de mégsem az, hiszen a korábban bemutatott tervekből szinte mindent kihúztak, ami azt izgalmassá és progresszívvé tette: a bringasáv, a forgalomcsillapítás, és a korábban bemutatott impozáns úszóművek is elmaradnak. Egyedül az Erzsébet és Szabadság híd között lesz egyáltalán bármilyen kerékpáros-fejlesztés, az Erzsébet hídtól északra, a város legturistásabb, legközpontibb részén nem hogy nem, még a parkolóhelyeket is szélesítik, az V. kerület kérésére.
Kirakták, hogy " Magánterület" a kerékpáros főút egyik ferencvárosi szakaszára. De azt mondják, a biciklizést nem akadályozzák.
Csak egy szintetikus anyag kell a kerékpárútra és némi napsütés, hogy esténként szép és ingyenes kivilágítást kapjanak a biciklisek.
A kormány 30 milliárd forintot tett félre a kiemelt kerékpáros beruházásokra, ilyen a Bécs–Budapest- és a Budapest–Balaton-kerékpárút is – jelentették be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kerékpáros-fejlesztésekről szóló sajtótájékoztatján szerdán. Révész Máriusz szerint lesz igény a Bartók Béla úti kerékpársávra.